söndag 8 december 2013

Tiden går, helgen snart slut

Söndag eftermiddag


Tycker ni också att tiden går väldigt fort? Det tycker jag. Jag har inte ens haft tid över att blogga på flera dagar ;) kvällar och helger bara "swischar" förbi...


Redan söndag eftermiddag. Andra advent. Idag myser jag runt här hemma samtidigt som jag dricker kaffe med Mannen i mitt liv, lagar pulled pork till kvällen och funderar på om jag ska sätta mig vid symaskinen ;)

En skön hemmasöndag, med andra ord. I fredags eftermiddag hämtade Mannen i mitt liv upp mig efter jobbet och vi drog till Stockholm för pizza och öl i Gamla stan följt av pubrunda. Älskar sådana där trevliga utekvällar med Mannen. Vi bodde kvar på hotell och hann med en kylig julmarknad i Gamla stan på lördagen och uträttade åtminstone ett julklappsinköp ;)

Och så köpte jag Amaryllis, snittblommor, och några videkvistar på Hötorget. Så mysigt med torghandel. När vi kom hem förberedde Mannen i mitt liv kvällsmaten, "Miami surf-n-turf burgare". De absolut godaste hamburgare man kan tänka sig! Hemgjord bbq-sås och skaldjursmajo. Gudomligt gott! 
Vi hann krypa ner ute i badet också innan middagen. Vårt spa-bad är verkligen en höjdare till avkoppling! Värt varje krona! Så skönt att sitta där i det varma vattnet och prata om allt möjligt i lugn och ro. Blir svårt att välja sen när bastun blir klar ;) Fredagsbastu och lördagsbad, kanske? ;) 
Kvällen avrundades med en mugg glögg efter "Så mycket bättre". Bästa glöggtipset från mig: Per Morbergs glögg från matbutiken spetsad med mörk rom. Mums! Testa får ni se! 

Nej nu slinker jag in i ateljén och ser om jag hittar några "juliga" tyger till julstrumpor ;) Vad gör ni andra denna söndag?


Maria

14 kommentarer:

  1. Jag gör så lite som möjligt, håller mig inne för idag har det varit full snöyra som nu tyvärr övergått i regn. Sitter och letar recept skall baka tårta till min jobbarkompis som fyllt år . Vi skall fira henne imorgon, nu får jag nog strax ta tag i det annars blir nog alla ganska så snopna och det vore inte kul.
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig helg!! Gäller att njuta och ha det bra!! Just detta att göra saker tillsammans är verkligen guld värt!!
    Ha en fortsatt mysig söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Jag håller med dig... när väl första advent har varit så går tiden fram till jul väääldigt fort! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Låter supermysigt! :-)
    En ganska lugn söndag har vi här, har bakats lite, haft en väninna på besök, barnen har haft kompisar här och nu är dottern på gymnastik. . . så nu var den helgen över ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  5. Mysigt!Den där tapeten gillar jag,känner igen den..men vad heter den?
    Här har vi tapetserat klart en garderob :-) Vi firade andra advent igår med grannarna från övriga gårdar!
    Idag har vi varit insnöade ;.)
    Ha det fint!
    Ann

    SvaraRadera
  6. Härligt med en hemmadag. Hos oss har det varit en del ledsamheter, tyvärr....
    Ja, svårt att hinna bloggandet nu i julfixet, man får ta lite färre inlägg!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Ååå vad mysigt ni har det, precis som julen ska vara, men visst går tiden fort. Nu blir det mys framför brasan hela kvällen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Visst går tiden fort, alldeles för fort. Mysigt att ändå vara i Storstan en kväll och mysa tillsammans.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Helgerna går alldeles för fort, men snart är det helg igen. Hoppas du har en skön söndagskväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. mmmm håller med dig helgerna och även veckorna går väldigt fort just nu. Jag har varit på en liten Julmarknad i vårat vackra Vaxholm, kokat lite Weinbrand till mig och min älskling, nu stickar jag tomtar som ska resa ned till Tyskland. Ett Spabad låter helt underbart :) hoppas du har en härlig söndagskväll..

    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Så mysigt ni har det! Gott med en hemmadag och jag hoppas du får en skön avslutning på söndagen och hinner njuta riktigt mycket i adventstider!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Så mysigt du har det! Låter helt perfekt. Tiden går dock alldeles för fort, ska bli skönt med julledighet snart.
    Snittamaryllis måste jag också köpa:) Så fint.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt! Håller med om att tiden går alldeles för fort, hinner inte med allt som jag tänkt mig och jag vill njuta extra mycket av december. Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Härlig resa! Älskar Stockholm vid jul...ja annars också... men det var ett tag sen. Bodde där i tio år, men längtar tillbaks väldigt sällan, faktiskt. Jaså, du gillar ditt spa-bad! Vi har allt diskuterat ett dylikt, nu när vi flyttar tillbaks till gården och har massor av plats... ja det blir nog ett sånt, bara vi landat...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...