söndag 29 december 2013

Räkcocktail och filmtips!

Igår gjorde Mannen i mitt liv den där goda räkcocktailen


Räkcocktailen som han gjorde någon gång i början på 2013, som vi tyckte så mycket om. En vän visade en bild på facebook med någon avokadoröra och räkor i fredags, och då blev jag så sugen på en räkcocktail :) 


Man kan väl säga att räkcocktailen är en klassiker från 80:talet. Och just denna hittar ni receptet till här . Gillar ni räkcocktail?

Igår kväll såg vi en film som jag absolut tycker att ni ska se!

bild via

En mycket gripande film! Sorglig? Ja, men den är så spännande och fängslande så jag tycker absolut att även ni som har svårt för sorgliga filmer ska se den! Den är samtidigt väldigt fin! Se den!!! Tyvärr så dog ju huvudrollsinnehavaren på ett mycket tragiskt sätt för ca en månad sedan bara. Alldeles för ung...

Idag ska jag fixa lite inför nyår. Vad hittar ni på denna sista söndagen på 2013? ;) 


Maria


8 kommentarer:

  1. Älskar räkor i alla former. Vad roligt att du blev lite inspirerad av min bild. Jag ska till Norrtälje tror jag och kolla läget. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag älskar räkcocktail och speciellt med smak av mango :) en riktig nyårsrätt :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Har nog inte ätit en räckcocktail sedan....jag minns inte när. Halvförtjust får jag väll säga. Räckor är gott men cocktailen tenderar att simma i för stark sås ibland. Här åt vi och äter faktiskt alltid stora tigerräkor på juldagen till kvällsmiddag. Och då menar jag stora. Första gången höll jag på att trilla av stolen då jag såg dem så stor var de men nu är jag van. Oftast är vår jullunch rätt rejäl och då passar det bra med ett par jätteräkor till middag. I år blev det en liten sallad till och lite sweetchillisås och majonäs att doppa dem i.
    I dag söndag har vi varit med våra tjejer på bio och sett Disneys nya, "Frozen". Rolig och fartfylld och gullig. Hela familjen tyckte den var bra.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag älskar räkor, så hos mig går allt med räkor hem. :0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jag har inte ätit skaldjur på fleeeera år då jag fick en allergichock, synd när man bor på västkusten ;-)
    Den filmen vill jag se!!
    Jag läste förra inlägget , du passar perfekt in där ;-) jag tror nog din man kanske börjar gilla din idé men erkänner inte ;-)
    Kram och fin kväll till dig
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Skaldjur på alla ledder går hem hos mig, så även räkcoctail! Filmen läggs till "filmtipslistan"! Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Tack för filmtipset! Jag har ju lite svårt för sorgliga filmer men jag ska se den nu när du skriver så. Kram på dig! Nilla

    SvaraRadera
  8. Tack för tips. Mmmm så gott det ser ut. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...