måndag 9 december 2013

När jag sitter i min lilla ateljé

När jag sitter där vid mina symaskiner...


...mitt arbetsrum, i min alldeles egna lilla ateljé här hemma, då är detta vad jag ser framför mig...


Tapeten som jag älskar, fönstret med sina fina spröjs, utsikten ut mot vår porch och ljusslingorna som glimmar där ute, vårt gamla köksbord som jag gjort om till ett "laptopbord". 

Jag är så glad och tacksam över mitt alldeles egna kryp-in. Där har jag inrett i rosa och gjort feminint, utan att det blivit för gulligt ;) Där kan jag sitta och bara se mig om och njuta av alla mina tyger, pärlor, knappar, band och annat. Där kan jag skapa utan att vara tvungen att plocka undan för kvällen. 
Mannen i mitt liv gjorde klart rummet åt mig till förra julen.  I mellandagarna åkte vi på ikea och köpte inredning, hyllor, trådbackar, arbetsbord m.m  som Mannen i mitt liv hjälpte mig att sätta upp. Det blev min julklapp! Ni som gillar att "pyssla" hemma kan säkert förstå min känsla av lycka och glädje!? Ja, jag älskar verkligen mitt egna rum! 

Har ni "hobbyrum", arbetsrum, "pysselrum" eller vad ni väljer att kalla det, hemma? 


Maria

15 kommentarer:

  1. Vilket härligt rum, så fin tapet. Vi har ett "kontor" här hemma som "är över", men jag har hållit på lääänge nu och försökt få ordning på det, men det vill sig inte. Fortfarande ett rum som vi kastar in allt vi inte vet vart vi ska göra av. Behöver mycket mer förvaring, då kanske bitarna faller på plats.
    Fin måndag till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vi har kombinerad klädkammare och pysselrum. Men tänk om man hade plats för ett helt eget pysselrum! Var inne förut på att ställa en byggbod på tomten för just det ändamålet men mannen var inte lika glad i den idén.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Tyvärr inget pysselrum utan vi har ett rum som vi kallar för rummet-som-gud-glömde. Längst bort i huset (som tur är) ligger ett rum som fortfarande har illgula tapeter med en bård med grönska och humlor på. I det rummet har vi den stooora datorn (sitter helst med min laptop i köket), löpband, träningsbänk, vikter, saker som ska slängas, saker som ska sparas men som inte kommit hela vägen ut till vårt förråd. Ett hopplöst rum alltså, sådana kan man också ha. ;0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Så mysigt du har det där i ditt lilla kryp in. Jag har ett rum som går under flera namn, arbetsrummet, study, kontor, pysselrum, datorrum. Det värsta är att det är såå himla rörigt och oorganiserat att man blir galen. Antalet högar som ska sorteras eller göras något med bara ökar och vi inser att vi behöver bättre inreding och förvaringssystem fast har inte riktigt kommit på vad och hur för vi kallar det även för gästrum ibland och då behöver det finnas plats för en säng. Ja vi skulle byggt ett större hus!! Nästa gång så!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt pysselrum! Jag har ju ett stort sådant här på jobbet, det räcker så jag har inget hemma. Men här kan jag spinna loss och dra fram alla tapeter, tyger, inredning till projekt och annat. Ibland ser det ut som ett slagfält och när städerskan kommer varje måndag får jag be om ursäkt, när hon har svårt att komma fram...
    KRAM och ha en fin vecka!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Jodå, jag har min egen lilla atelje men lååångt ifrån så ren och fin som din. Men blir väl lite mer skvätt och stänk av stearin så det går inte att ha så fint men ganska mysigt har jag där ändå.
    Kommer ihåg att du funderade på att satsa på ditt syeri så jag undrar lite nyfiket hur det har gått med de planerna?
    Må så gott
    //bara anna

    SvaraRadera
  7. Nja....in Lya på 43 kvm bjuder inte på något pysselrum men jag har delat in möbleringen så att jag skämtsamt kallar en del för sovrummet, en del för vardagsrum och en liten vrå med skrivbord för arbetsrum/pysselrum. Otroligt nog fungerar det och jag börjar faktiskt få lite ordning nu efter 9 mån. /M

    SvaraRadera
  8. Du har fått det så mysigt i ditt arbetsrum. Jag har ett som jag visar idag, men det kanske mer är kontor, för så mycket pyssel blir det inte.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Så underbart med sin egen lilla vrå som man kan pyssla i, önskar jag hade rum för det med men det får bli någon annan gång helt enkelt ;-)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt rum! Förstår att det är skönt att ha ett eget krypin. För det är ju annars precisa som du skriver, att man måste plocka bort efter sig när man är klart!
    Kan tro att du får mycket inspiration där!!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tapet.....Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Måste erkänna att jag blir lite avis när jag ser ditt fina pysselrum, jag lyckas inte ens få till en arbetshörna.....Måste vara underbart att kunna stänga om sig o bara få släppa loss sin kreativitet o tänk så mycket fint du sytt där inne. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Har också ett eget rum ;-) så jag förstår precis. Fint du har det.
    Har gjort en del förändringar här hemma och väntar nu bara på en designstol jag beställt. Troligtvis kommer den inte förrän nästa vecka. . . vill ha nu!

    Kram N

    SvaraRadera
  14. Vilken LYCKA med ett eget pysselrum....avis avis avis:)) Nej jag har inget pysselrum...men tanken är att det ska bli en pysselgarderob...just nu har jag knölat in ett lite mindre gammalt skrivbord och ovanför finns flera hyllor. När det blir fint och i ordning och allt är sorterat i sina fina lådor och glasburkar...då tror jag att jag till och med kan sitta där...hihi...fast jag har inte din fina utsikt med fönster förstås...Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Gulliga du! Ett Mariarum...och helt perfekt!

    Vill se dig sitta där :-)


    Jag har ett eget rum...med böcker, skrivbord och lite annat smått och gott. Trivs där!

    KRAM!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...