måndag 2 december 2013

Måndag morgon

Ny vecka nya möjligheter!

Ännu ett oskrivet blad...  Om man vill vara lite poetisk eller "djup" eller nå´t ;) 

God morgon på er alla! Nu är det mörkt en bit in på morgonen och mörkt ganska tidigt på eftermiddagen. Både mysigt och lite "omysigt", på samma gång. Mysigt att tända ljusen inne men lite grått är det allt emellanåt ute.


Fast igår var det ju sooool! Vi var i skogen en sväng, Minstingen, Mannen i mitt liv, jag och vovvarna. Sen var vi in till Uppsala och skulle köpa en vit pappersstjärna till vardagsrummet. Det var helt galet, fanns nästan ingen någonstans som var riktigt snygg (Hittade en som fick duga tills vidare)och som folk var tokiga och handlade...  
Det var ganska skönt att lämna butikerna för att åka till Mannens kontor och vinterpiffa fönstret där med en ljusslinga. Vi köpte med oss fikabröd och gjorde oss varsin kopp kaffe, mycket lugnare än inne på det stora blågula varuhusets restaurang! ;)  

Och så har jag ju vinterpyntat lite mer här hemma förstås ;) Det kommer fram saker då och då. Inget ska stressas fram, minsann! 


Idag är det en lång arbetsdag som väntar med arbetsplatsträff på det. Sen när jag kommer hem i kväll så ska jag bara koppla av och vila min onda hals, se på "Morden I Sandhamn" och ladda om batterierna ;) Kanske dricka den där glöggen som aldrig dracks igår?? ;) 

Ska ni se Morden i Sandhamn ikväll? 


Maria


9 kommentarer:

  1. Ännu en härlig vecka börjar med ledighet, skall fixa lite hemma. Tänkte ta en tur ut i skogen och hämta lite granris till trappan, de har röjt i skogen så det finns mycket med granris... bäst att passa på.

    Ha en skön vecka!
    Birgitta :-)

    SvaraRadera
  2. Börjar med en krya-på-dig-kram!!! Runt om oss är det väldigt mycket sjukdomar med hosta, halsont, feber och dessutom en massa magsjuka...:( hörde att en dagisavdelning knappt hade några barn.
    Vackert vinterpynt har du i alla fall satt upp i hallen. Slapparkväll eller lite tid vid symaskinen, ha lite beställningar på Carl Larssonförkläderna och julvimplar som väntar på sina köpare!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Absolut! TV-nörd som jag är (och gillar mest att se i realtid...) Och ja det där med glöggen är inte fel heller.
    Här har vi en man som är däckad i feber, medans jag "känner efter" och ja, lite ont i huvet har jag nog, kanske...
    men inte värre än att man kan stå upp och köra vanliga veckoplaneringen...
    Krya på dig!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Skulle också behöva två nya stjärnor, får se om jag orkar ge mig ut o kika efter några. Fint du pyntat, nej här stressas inget fram heller utan allt i lugnt tempo. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Inte stressa fram julen/pyntet låter som ljuv musik. Så gör jag också.....men så klart jag är +65 och har gott om tid. Fina ljusstakar i koppar. Har alltid gillat den metallen och ser att den nu åter börjar bli populär.

    SvaraRadera
  6. Hej där!
    Här kommer sakerna också fram i sakta mak, har inte ens tid att "stressa" för det är så mycket annat just nu med skola, kinder och annat kring barnen att man knappt vet vad man heter "skratt". Ännu så länge tänder vi våra nedräkningsljus och tittar på adventskalendern till tjejernas stora förtjusning.
    Fin granslinga (tall) du har. Är den äkta?
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Nej, det är inget jag tittar på. Tittar inte så mycket på tv. Bara Grey's på onsdagar vill jag se. : )
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Det är som allra bäst när solen skiner men ganska mysigt är det med mörkret tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...