lördag 28 december 2013

Lördagskväll och gårdagens pubrunda

Här sitter jag och har det skönt!


Mannen i mitt liv tycker att det ser skitfånigt ut när jag sitter här säger han. Det är enbart för att han absolut inte vill ha någon fåtölj här vid kaminen, som jag berättat om tidigare ;) (Den som stod här tidigare har jag skänkt till en fin vän, och denna står här för att julgranen har tagit dess plats;)
Hur som helst här sitter jag skönt och tar igen mig en stund efter dagens aktiviteter. Har klippt stora vovven, så han ser ut som folk, nej förlåt, som hund menar jag ju förstås ;) Efter det har jag knätorkat golven här nere i hall, vardagsrum och kök. Handlat har jag hunnit med också, och planerat lite inför nyår. 
Har alltså inte legat på latsidan idag. Det skulle man ju annars kunnat tro, eftersom vi var på pubrunda igår ;) Mycket trevligt hade vi! 
Pubrundan startade på det populära och vackra Stationen med ett glas bubbel. Sedan gick vi till den pittoreska restaurangen Il Forno Italiano där vi åt en fantastiskt god pizza och tog en öl till det. Ett italienskt ljust öl faktiskt. Mycket gott! Nästa stopp blev i den mysiga loungen på Oasia  med en god drink. För att sedan gå vidare upp på vackra Terrassen där jag tog ett glas bubbel. Pubrundan avslutades med ett glas vitt i baren på den mysiga restaurangen Biztron innan vi tog pendeln hem igen. 
Några bilder blev det tyvärr inte från utekvällen, eftersom min iphone är värdelös i mörker, tycker jag. Och släpa på min canon, det orkade jag bara inte ;) Men ni kan i alla fall klicka på restaurangnamnen för att se mer av de ställen vi var på, om ni är nyfikna på mina tips ;) 
Nu ska jag fortsätta med matlagningen i köket. Mannen i mitt liv har lovat att göra räkcocktail till förrätt. Själv ska jag röra ihop ett par fetaoströror, grädda potatisgratängen och slänga in kycklingen i ugnen. 

Vad har ni för er denna lördagskväll? 

Maria


6 kommentarer:

  1. Ser skönt ut där vid brasan. Vi pustar ut lite, maken har jobbat jag har bara varit typ. Funderat lite över nyårshelgen. Ska man vara hemma eller inte? Kram och ha en skön lördagskväll./ Pia

    SvaraRadera
  2. Mysig pubrunda:) Din lördag har innefattat precis det som min skulle ha gjort om jag inte hamnat i soffan med en sjuk kropp :( Nåja, just nu känns det som att jag ska vara glad om jag hinner bli frisk till på tisdag.

    SvaraRadera
  3. Mysigt ser det ut. Jag sitter med färgning i håret, gör min årliga hårfärgning som sker just dagarna innan nyår:)
    Men skall skälja ur nu och sedan blir det soffhäng med make och yngsta dottern som är hemma . trevligt skall det bli.
    Ha en härlig lördagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut där du sitter framför brasan :)

    Trevligt med en pubrunda och jag hoppas middagen smakade ikväll!

    God fortsättning!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. jag tycker inte alls det ser fånigt ut....jag tycker det ser super skönt ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Det var allt en rejäl runda, det. Trevligt som bara den,., och så pendeln hem. Antar att du var liiiite bubblig i benen där...Igår stekte jag för första gången pepparstek som blev helt perfekt. Blodig t husse o helt färdig till mig. Fattar inte hur jag lyckades. Once in a lifetime, är jag rädd... Idag borde jag ta fram Step-brädan och hoppa bort helgerna,,, eller så väntar jag... Fåtölj framför brasan, det ser helt ok ut. Våran hund älskar att ligga nära pelletskaminen trots att den är ill-varm. Det är nåt med djur o brasa...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...