onsdag 25 december 2013

Juldagen

God fortsättning på julen!

Så var julaftonen över för denna gång. Mina svärföräldrar firade julafton hos oss, vilket de gör vart tredje år. Som hos många andra så hade vi massor av mat och massor av julklappar. Lite kan jag tycka att det blir någon slags köphysteri i samhället, bara för att det är jul... Men jag är lite medskyldig till detta själv, då jag verkligen älskar julen och älskar att ge bort julklappar. Så klart gillar jag också att få julklappar, vilket jag också fick. 


En av mina julklappar var 72 stycken påsar vätske-ersättning. Jag har kanske inte så stort behov av dem, men de har skickats via Unicef till barn som verkligen behöver dem! En fin julklapp (som dämpar mitt dåliga samvete en aning ;) som är en väldigt bra grej!!! Sådana ska jag också ge nästa år. 
Idag är en skön avslappnad juldag. När jag själv var liten innebar juldagen lek med alla julklappar. Köra slut på batterier i någon av alla batteri-drivna leksaker ;) Sen när man blev ungdom så låg fokus på att gå på krogen på juldagskvällen. Träffa alla som hade lämnat lilla hembygden för storstan, som nu var på besök hos föräldrar. Senare när vi själva fick barn, så var det det där med leksaker och batterier som tog slut, som låg i fokus i några år… 
Nuförtiden är det mest fokus på avkoppling och att försöka få slut på alla julmatsrester, vilket verkar vara smått omöjligt? ;)
Avkoppling med tända ljus i mörkret (och regnrusket utanför), en liten bit Rocky Road (bäst att vara med innan Mannen i mitt liv satt i sig allt ensam ;), en skumtomte och kanske en film och en kaffedrink? ;) (Dessutom ska jag ta en runda runt i bloggvärlden för att läsa kapp lite, här och där)

Hur ser er juldag ut?


Maria

9 kommentarer:

  1. Ja nu får jag agera taxi ikväll när sonen ska ut o partaja på juldagen.......Själv tar jag det lugnt med att kika på tv, äta, fika o äta lite till........Önskar dig en God fortsättning. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Kikar bara in, för att önska dej en god fortsättning!
    Ha en fortsatt skön Juldag! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Just nu ser min juldag ut ungefär som din, lugn och stilla. Härligt!

    SvaraRadera
  4. En lite annorlunda juldag hos oss. Skjuts av son till Enköping och varför ruscha hem, vi tog en liten road tripp via Sigtuna och Märsta. Julmaten står kvar ett par dagar till. Bra julklapp du fick! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Min juldag är väldigt lik din och jag känner igen alla stadier du beskriver, självupplevda.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysig julafton du haft.
    Idag slappar vi, äter och går långpromenader med hunden. Och röjer på kontoret:)
    Ha fortsatt sköna dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Härlig bild från er julafton! Och vilken bra klapp!
    Här har vår juldag i stort sett varit likadan, tur att det bor hundar här som tagit med mig ut i regnrusket ;)
    Önskar dig en god fortsättning, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Ni verkar ha haft en mysig jul:) Visst är dagarna efter minst lika mysiga? Lugna och avslappnande och framför allt tillåtande att vara just klapp:)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder!! God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...