onsdag 11 december 2013

I köket får det röda komma fram ;)

Det blir mycket bilder på vinterpynt så här års ;)


Ni får stå ut, eller så låter ni bli att läsa/titta ;) 
köket får det röda vara med. I lagom mängd. En del av er har nog märkt att jag inte är mycket för rött. Inte mycket för tomtar heller, för den delen. 


Fast en liiiten liten tomte har letat sig fram till köket ;) När barnen var små, så hade vi tomtar, tomtar, tomtar. Både här och där. Men aldrig tomtar i vardagsrummet. Aldrig rött heller i vardagsrummet. Nu är det som sagt vitt och tomtefritt i stort sett i hela huset. Men jag tror att det kommer dyka upp ett kärt tomtepar längre fram? ;) 


Pyntat till jul är det i alla fall. Med dekorationer i lärkkvistarna, juliga, vintriga kuddar i soffan. Köpta och hemsydda om vartannat ;)

Sideboardet får annan dekoration i form av tallris och annat pynt.
Det vita granformade huset köpte jag på Netto, i lördags. Mannen i mitt liv var så snäll (som alltid) och åkte in i Sollentuna på vägen hem från Stockholm så jag kunde shoppa lite där! (Har ju sett att det är många av er som handlar mycket fint där! ;)


kväll ska jag och döttrarna julstöka i vårt kök! Lyssna på julmusik, dricka glögg och njuta! Hur är det för er, julstökar ni också? 


Maria

15 kommentarer:

  1. Mysigt med pyssel och julstök. . . gillar dina kuddar :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Tröttnar inte på mysiga o inspirerande julbilder o du har det sååå fint. Här julpysslas det också mest hela tiden, men i ett lugnt o stressfritt tempo, går mest o njuter av det jag gör. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Otrolig fina jul kuddar! Speciellt de 2 som är lika varandra. Ha en bra dag idag,Karla.

    SvaraRadera
  4. Ja Netto verkar ha en hel del :-) Så fint du har det i köket, riktigt välkomnande! På något sätt tycker jag att julen är röd ändå har jag inga röda julsaker (jo i gömmorna kanske)
    Jag har sagt till mig själv att hoppa julbaket i år, det hörtill för mig med julen att bka men nä tiden går för fort, det blir köpegodis om jag inte får ett infall att baka men just nu känns det som en sak mindre, för denna julen iaf!

    kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag tittar gärna på vinterpynt bilder!
    Så fint du har fixat i köket med ånga fina detaljer!
    Hos mig finns inte heller rött mer än några få undantag :)
    Till Netto skulle jag gärna åka men tyvärr finns inget nära mig... får väl se om man någongång lyckas passerat något.

    Hoppas tjejerna och du får en mysig julstöks kväll!

    Ha de så gott och stressa lagom!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Mysigt att julstöka tillsammans! Jag är klar, tror jag med julstöket!
    Här är tomtarna framme, dock inte lika många som förr..och på bara ett par ställen. Men jag älskar ju julen och allt pynt som hör till...så det klart att det blir en del!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Ditt vackra kök får mig att inse att jag behöver nya kuddar, så hemmablind man kan bli ibland :) Jag är inte så mycket för rött jag heller men sambon är så jag får allt lov att ta in lite rött jag med.

    Hoppas du har en skön kväll

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jag tittar så gärna, det är verkligen mys på hög nivå. Tycker det är fint med rött och tomtar
    hos andra, men inte hos mig. Jo då jag har en röd tomte som kommer fram varje år :)
    Ha det gott. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Mysigt du har det! Låter som en mysig kväll ni får också. Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Jag är inte heller mycket för rött eller tomtar. Fast jag har köpt ett rött klädesplagg idag, skall ju vara lite tomte imorgon på jobbet så då behövde jag det :) Här får det röda också komma fram i köket, inte i vardagsrummet.
    Låter som enb mysig kväll tillsammans.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt att julpyssla. Här har det inte hunnits med än. Har inte mycket rött heller förutom ett tomtepar som hänger med varje år.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. jag tycker nog att det lilla röda hör julen till. jag ser Ernst skymta där....den boken vill jag ha. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Nej, här är det lugnt med julstöket. Fast på fredag ska nog granen kläs och smaka lite glögg.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  14. Jättemysigt hos dig! Så fint med alla kuddar i soffan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Nej, det riktiga julstöket har inte kommit igång än. Jag går bara omkring och softar... nej, det gör jag verkligen inte, det är fullt upp hela tiden men julen kommer inte in förrän runt den 20 och framåt.
    Så fint Du har gjort!! och jag tycker det är så vackert med rött, en favoritfärg hos mig inte bara till jul.

    kram lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...