fredag 27 december 2013

Gråa dagar och mina julklappsstövlar

Grått och regn...

Det ser inte ut som att jag får användning av mina varma snygga stövlar på ett tag framöver. Stövlarna som jag fick av Mannen i mitt liv i julklapp, står kvar i rottingfåtöljen och ser snygga ut. När kylan väl kommer så behöver jag inte frysa om fötterna! Varma och gosiga! =)

Men än så länge är det mest regn :(  Grått och trist. Både idag och igår. Igår tog jag med Mellantjejen in till Uppsala för att kika lite på rean. Jag brukar aldrig besöka rean redan på annandagen, faktiskt. Brukar sällan vara ute efter något egentligen. Men igår passade vi på att sam-åka, när Mannen drog till flygklubben ;) 
Den här annandagen hittade jag en blus från Kappahl som jag kikat lite på, som nu blev min för under halva priset. Passade på att fynda några fler juldekorationer till julgranen också. Brukar alltid köpa några på rean.  "Julsmart" ;) 

kväll väntar en pub-runda i Uppsala tillsammans med Mannen i mitt liv. 


Maria

11 kommentarer:

  1. Vov, vilka snygga stövlar... hoppas på snö och kyla. Det bara regnar och regnar, har också varit in till stan idag och tittat lite... fast bara tittat.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! Kollade också in nåt liknande förra vintern,,, Vita är ju såååå utläcker! Nu får vi väl hoppas på några snö-dagar så du får använda dom. Då ska jag ta fram mina ullfodrade vinterstövlar med snörning baktill... alldeles för varma att ha ännu. Men det här vädret gör gott för den ekonomiska kalkylen för värmekostnader i vinter...
    ha en trevlig pub-kväll
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vilka kanonsnygga kängor, kommer bli perfekta när snö o kyla kommer, för den kommer typ sådär när man börja längta efter vår, sol o värme. Ha en skön kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Lugn, det kommer snart snö och kyla ska du se. Vilka snygga vinterstövar du fått. Pub runda.. det låter kul.. Synd att jag såg det så sent vi hade kunnat hängt på Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. God fortsättning! Vilka snygga stövlar du fått. Får hoppas snön kommer så du får prova dom.
    Rean är inget för mig, har aldrig varit på den. Trängas med alla som sliter och drar i sakerna, nä då är jag utan.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Snygga stövlar! Jag använder mina Timberland även att det inte är så kallt ute:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Fina stövlar! Jag har ett par liknande och de är varma o goa att ha på bandy ;) Men ute behövs det mer gummistövlar... Hoppas ni har en mysig kväll, kram Suss

    SvaraRadera
  8. God morgon!
    Kanske sover du än...trött från i går..;)
    Vilka supersnygga stövlar!
    Förr var varmt = fult men numera kommer det fler och fler snyggingar som värmer gott..;)

    Vad heeeelt otroligt snyggt det blev med fönsterluckorna på huset. Verkligen pricken över i:et.
    Å kuddarna i sovrummet.. å så snyggt! 2014 SKA bli året då jag kommer igång och syr igen..;)
    Jag brukar inte heller gå på rean på annandagen. I år var första gången. Vi brukar egentligen vänta tills efter nyår. Då brukar det ju vara ännu billigare.
    Men i år så fick vi ju shoppingpengar i julklapp å då var man ju tvungen att sätta sprätt på dem illa kvickt...hihi..
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Jättefina stövlar, för de påminner ju om de som jag fick av min kära make tidigare i "vinter". Mina är dock lite tunga, så inga långpromenader i dom! Hoppas Ni fick en trevlig pub-runda, för vi fick en härlig kväll i goda vänners lag med bio!

    SvaraRadera
  10. Fina stövlar, det blir visst ingen vinter sägs det...kram Diana

    SvaraRadera
  11. Vilken julklapp!!! Jättesnygga kängor, de kommer du ha nytta av flera år framöver. Och vad kul med en pub-runda, hoppas ni hade det kul :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...