fredag 13 december 2013

freeedag!!! (den 13:e….!) och Lucia ;)

God morgon fredag!


Idag är det "fredag den 13:e", hoppas ni inte är allt för vidskepliga? Talet 13, är ju för många förknippat med otur. Själv födde jag mina tvillingar den 13:e, dock inte på en fredag, så för mig är det knappast ett oturstal. Sen kanske man kan ha oturen ändå, att något går snett en "fredag den 13:e" ;) Vi får väl se till kvällen? 

Det är ju faktiskt Luciadagen idag också! Har ni sett något Luciatåg, redan? Vi firade Lucia på förskolan igår, så det blir väl vad jag får se av Luciatåg i år. Mannen i mitt liv har fått en påse lussekatter till sina medarbetare på kontoret men någon Lucia hinner jag inte ställa upp på att vara ;) Sedan barnen blivit stora så firas inte Lucia här hemma annat än att vi just fikar lite bara. Firar ni Lucia hemma? 
Men det är ju som sagt fredag också! Veckans bästa dag? Tredje advent står och stampar ett par dagar bort. Nu är det inte långt kvar till jul! 
Ikväll blir det ett bad tillsammans med Mannen i mitt liv! Vad har ni för planer denna fredag?

Maria

20 kommentarer:

  1. Lucia på skolan i tisdags :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Försöker mest tänka på att det är lucia dagen... inte fredagen den 13:e... Här blir det lussefirande på jobbet och ikväll ska vi lyssna på sonens flickvän när hon sjunger i kyrkan. Fin stjärna hos dig, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Lyssnar på Lucia på TV just nu med tända ljus o en kopp kaffe, mysigt. Ikväll blir det julbord mini med goda vänner hemma hos oss, så en del som skall fixas. Ha en mysig fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Luciatåg på jobbet idag. Vi har en speciell dag idag jag och sambon firar 16 år tillsammans. Så för oss är det en turdag:)
    Ha en fin luciafredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Här är det endast tv:ns luciatåg som kommer att skänka lite stämning åt dagen. Jag kommer att sakna firandet på förskolan nu när båda barnen går på skolan där det inte är något firande för föräldrarna.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Nä vi firar inte Lucia hemmaamen lite gofika med glögg och lussekatter blir det!
    Förskolan Hade sitt i fredags och äldsta killen dom har inget i år!
    Här blir det barnfritt i helgen en dejt men mannen och show i Gbg!
    Önskar dig en mysig och lucia och fortsatt fin fredag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Inget Lucia-firande här i år inte. Vi tar o flyttar lite istället....;-)
    Idag för 20 år sen kom våra första familjehemsplaceringar. Nu har en av dom pojkvän o en herrans massa djur och en har fästman och en ettårig dotter. Kan säga att det nog varit bra år, det...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. God morgon!
    Numera blir det Lucia på tv, här! Så mysigt att börja dagen..och även med kaffe och en lussekatt!
    Önskar dej en fortsatt skön Lucia!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med fredagsbad! Här är det feber och glass som gäller men jag kanske ska fixa något Lucia-fika till ikväll! Det är ju trots allt Lucia!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon (och go' kväll!)
    Här har fredagen 13:e passerat förbi utan konstigheter, ja det finns några timmar kvar så man vet ju inte.....
    Ingen lucia här i huset. Tycker det är den svåraste högtiden att fira ihop med barnen för den är så förknippad med allt svenskt i december. Det ska vara mörkt och kallt och det har vi inte alls här. Men vi han med att titta lite på Lucia på tv:n en stund men det är inte direkt något för små barn. Så vi övergick snabbt till julkalendern som är mycket mer poppis.
    Bakat lussekatter idag på eftermiddagen. Så nu ska jag gå och ta en kvällsfika ihop med mannen och en lussebulle till.
    Önskar dig en mysig helg och en skön badstund senare i kväll.
    Kram vännen!
    Anette

    SvaraRadera
  11. Den här fredagen den 13 kommer bli speciell, lucia och jag har blivit mormor första barnbarnet en liten stjärngosse.

    SvaraRadera
  12. Vilka mysig bilder du visar! :)

    Lucia är en mysig tid på året tycker jag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Här blir det bara lucia på tv på morgonen men det är riktigt mysigt ihop med älsklingen, Så fina bilder, supermysigt hos er.
    Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  14. Soffhäng med lite glögg och en uppdatering av resan till tonåringen blir det här. Bubbelbad har jag testat heeeela veckan, är sååå skönt. Din stjärna är jättefin och kuddarna.... superfina. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  15. Ser så mysigt ut!

    Jag var i skolan på luciafirande imorse, såå mysigt och fint..:-)

    Trevlig kväll
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Här har vi varit på ett mysigt Lucia firande på dagis;)
    Mysigt ni har det.
    Fin helg till dig, kram

    SvaraRadera
  17. jag har varit själv hemma i kväll....mina killar har varit på bio. Skönt att vara ensam ibland. Nu är vi samlade och det är också gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Så mysigt ni har det. Vi hade Luciafirande på jobbet och i går kväll kom det ett Luciatåg hem till oss, och det var inte några barn i det tåget ;) Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Hade mysigt glöggmingel med väninnor i går som var supermysigt, så ingen otur där. Inget lussetåg däremot.
    I dag ska vi ha lilla julafton.

    Kram N

    SvaraRadera
  20. Lucia, fredag, den 13:e....tycker det är en härlig kombo!

    Vad mysigt ni har det!! Här är tyvärr Lucia inte som jag är van vid i Sverige....det blir en egen variant som är helt ok!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...