tisdag 17 december 2013

En vecka kvar till julafton

Om en vecka är det självaste julafton!

Igår prickades julköttbullarna av på min "to-do-lista" och idag har jag bockat av Rocky road och mandelbiscotti.


Efter att först ha jobbat heltid på jobbet så har jag stått i köket i fyra timmar. Bakat, lagat mat, rensat kyl och städat diskbänksskåp! Och så badrumsstädning efter middagen ;) Inte undra på att jag ett kort tag kände mig som den där superkvinnan som jag egentligen inte är ;) 

Kan säga att det är rätt skönt att ha slagit sig ner i soffan nu! Tittar på den nya brittiska mini-serien och tjuvsmakar på godsakerna ;)


Ha en fortsatt fin tisdagskväll!


Maria

15 kommentarer:

  1. Så många inlägg att läsa ifatt, då den tidigare varit hektisk och väldigt jobbig... Nu vill vi gå mot "bättre" tider.
    Så visst är det sant att man ska stanna upp och njuta av det man har.. Onekligen!
    Så en stor kram till Dig kommer här från Kate

    SvaraRadera
  2. HHHmmmm! Hur var det nu igen??? Skulle man inte njuta och bara göra det som var nödvändigt? Jag tycker du är superduktig och verkar ha hur mycket ork som helst. Avundsjuk är bara förnamnet.... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åhh nej har jag missat en serie nu igen!!! Vilken superenergi du haft, kan du skicka över lite till mig?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Jag som älskar brittiska miniserier, hoppas den finns på play. Skönt när man kan bocka av från to-do listan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Förståligt att man blir trött efter sånna där maratonpass i köket, speciellt efter en jobbdag ihop med mindre barn. Här blir det knäckkokande i eftermiddag med tjejerna. De får mest titta på då det ju är lite "farligt" och varmt. Sedan brukar de hjälpa till att stoppa pinnar i knäcken. Det är nämligen så att här finns inte så små formar så knäcken blir lätt lite stor och när de var mindre ville jag inte att de hade sånna stora saker i munnen så länge som det tar att suga i sig en knäck. Då kom jag på att stoppa en tändsticka i varje, sånna där färgglada pysseltändstickor. Så hos oss blir det mera knäckklubbor! Annars så faller det mesta på plats här och blir gjort undan för undan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Ja tänk så fort det går! Härligt att kunna bocka av både det ena och det andra...sen känner man sig väldigt nöjd efteråt!
    Ha en underbar onsdag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Oj vad du fixar, jag hade aldrig orkat med allt det på en kväll :) Skönt att fixa bort lite på to-do-listan i alla fall.

    Hoppas du har en bra onsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Hallå superkvinnan!
    Hihi.. jamen nog är det bra att man får sånna där superkvinneryck i bland.. tänk så skönt att få bocka av allt det där..;)
    Underbart vackert har ni i ert vardagsrum o det där fönstret...to die for..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Var har du fått tag på den där snygga stjärnkudden! Klart att du är superwoman! Det är vi väl alla! Iallafall ibland!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Skönt att få lite avbockat! Bra gjort!
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Så mysigt du har det. Å vad mycket du har fått gjort.
    Ha en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Du är visst en superkvinna raring :) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Jisses vad duktig du är.. absolut en superkvinna :)
    Det ser så fint och mysigt ut!

    Önskar dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Hejsan!
    I dagens lucka kan du finna en ljusstake du kan vinna! De är snabbt och enkelt att delta.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...