torsdag 19 december 2013

Det där med hår och hårprodukter och att handla på nätet.

Håret är en ganska stor del av ens personlighet...

För mig är håret väldigt mycket en del av mig i alla fall. Jag vet inte hur det är för er? Håller ni med? Jag har haft lockigt hår sedan tolv års ålder. Sen när jag hade fött Minstingen och började amma henne, var det som att lockarna rann ut med mjölken ;) Håret blev inte spik rakt kanske, men i alla fall betydligt rakare. Efter några år började lockarna komma tillbaka, men kanske inte i samma utsträckning ;) 
Jag brukar använda produkter för att förstärka lockarna. För ett tag sedan skulle jag beställa en hårprodukt till Mannen i mitt liv (Som alltid är så noga med frisyren ;)  från en webbshop, vid namn EZZENCE. De har massor av hudvård, hårvård, makeup och dofter från olika varumärken. Till bra priser! Sånt gillas så klart!  (Tips till er som gillar att handla hår och hudvårdsprodukter på nätet.) Då hittade jag en produkt för lockigt hår och tänkte att jag testar något annat än det jag brukar använda. 
Sagt och gjort, jag beställde hem ett par produkter, men jag måste ha klantat till mig, för det blev fel när jag lade beställningen. Men en bra kundtjänst hjälpte mig att ställa allt till rätta. Bra service uppskattas! 
Vad jag däremot inte kunde kräva hjälp via kundtjänst utav, var väl att min produkt för lockigt hår, var för män ;) :) Haha, typiskt mig att inte kolla upp saker ordentligt! Jag visste ju att märket som  jag beställde till Mannen i mitt liv var för män, och produkten jag beställde till mig var ju samma märke... ;) Men i min iver över att hitta något nytt, så måste jag fått hjärnsläpp???  Men det går ju alltid att beställa hem något nytt ;) För kvinnor ;) (Om det nu är någon skillnad på män och kvinnors lockar??? ;)


Brukar ni handla hår- och hudvårdsprodukter på nätet?


Maria

5 kommentarer:

  1. Det har jag faktiskt aldrig handlat på nätet. Kanske dags att prova?

    SvaraRadera
  2. Jag brukar beställa på nätet, har bara testat Beauty Planet. Men ditt tips ska jag kolla upp. Jag har inte torrt hår och inte direkt fett heller. Jag är noga med shampoo, och lägger lite extra på det. Sist provade jag ett som hette Bamboo, superbra.
    Är det skillnad på lockar:) Inte vet jag:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hi Hi! Kanske det är doften på schampot som skiljer sig åt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag har handlat hårvårdsprodukter på bangerhead.se jag har väldigt torrt hår med några lockar. Vet inte om är skillnad på lockar...jag tror det är skillnad på doften av produkterna.
    kram viktoria

    SvaraRadera
  5. Jag handlar alltid mina hårprodukter på nätet.....mycket billigare än hos frissan och ack så smidigt. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...