måndag 23 december 2013

Dan före dan

23:e December


Det är kvällen innan julafton. Granarna är klädda, skinkan griljerad och uppäten (En till griljeras imorgon bitti till frukost ;) Jansson är gjord, sillarna inlagda, paketen inslagna (samma visa varje år, det görs dagen före julafton ;) Ja, allt är under kontroll, utan stress. 

Kungsgranen nere i vardagsrummet är utan tvekan den vackraste granen vi haft någonsin. Den är pyntad i vitt, silver, en gnutta svart och ett stänk brunt. Helt i min smak! I år fick jag klä den ensam (Kanske har barnen tröttnat på min julgransfascism??? ;) medan barnen pyntade den lilla konstgjorda granen som vi har uppe i TV-rummet. (Jag var tvungen att lova att inte hänga om kulorna…)
Traditionsenligt har vi också varit på stan och "mys-go-fikat" på mysigt café. Detta år var hela familjen samlad. Mys-mysigt! Att få vara tillsammans och skratta, skämta och "flamsa och tramsa" lite, det är härligt det! =) 
Nu ska jag fortsätta mitt uppe-sittande med lite goda ostar bland annat. Ha en riktigt fin jul!


Maria

11 kommentarer:

  1. Vilken fin grann, det är kul att klä granen... vår gran är klädd i guld och några kulor i rött som ser lite gammaldags ut.
    Ha en skön jul ,
    Birgitta :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker gran! Jag gillar kungsgranar, vi har också en. Viss är det kul att klä granen:) Men jag har lite rött i min, men tycker nog att det är snyggare så som du har. Kanske till nästa år:)
    Önskar dig och de dina en riktigt God Jul
    Julkram från Maria

    SvaraRadera
  3. Oj så vacker granen blev! Gillar de vita hjortarna mycket.
    Här är jag precis klar. Ska bara göra en kantarellomelett i morgon.
    Önskar dig och dina en riktigt GOD JUL
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. En ljuvlig gran. Önskar dig o din familj en skön o mysig Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Jag håller med dig.... det finns inget som slår en kungsgran. Like!! Ha en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  6. Ha en riktigt fin jul och hoppas tomten kommer med det du önskar dig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker gran, önskar dig en riktigt god jul finis kram Diana

    SvaraRadera
  8. Stor varm julkram till Dig Maria & Din familj! Ta hand om varandra ! God Jul från Kate

    SvaraRadera
  9. Så underbart ni har det! Och fönsterluckorna är så vackra!

    GOD JUL kära Maria till dig och familjen!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Vilken jättefin gran! Och så vackert i hela vardagsrummet!!!

    Hoppas du fick ett fint julfirande igår!

    Många julkramizar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...