söndag 22 december 2013

Äntligen fönsterluckor!

Nu är några fönsterluckor på plats!


Igår monterade Mannen i mitt liv fönsterluckor på övervåningens tre fönster ut mot gatan. 

Det gjorde väldigt mycket för utseendet tycker jag. 

Fönstret mitt över ytterdörrarna  fick lite mer bredd, och går mer i samma linje. 

Fönsterluckorna blev liksom pricken över i, på vårt New-Englands inspirerade hus med klassisk porch.


Självklart ska vi beställa luckor till de andra fönstren också, så småningom. Men vi ville testa först med några hur det skulle se ut ;) Och nöjd är bara förnamnet, liksom! =) 

Om man tänker på att det är fjärde advent idag, så känns det allt lite konstigt att titta på bilderna med det gröna gräset...


Maria

12 kommentarer:

  1. Verkligen jättesnyggt Maria! Förstår att ni är nöjda!

    SvaraRadera
  2. Guud så snyggt!! Förstår att du är supernöjd! Ert hus är så snyggt, gillar porchen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad snyggt! Verkligen pricken över I:et Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så himla fint och så mycket du :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Såå vackert!! Ert hus är verkligen jättevackert!!
    Ha nu en riktigt skön, fridfull och GOD JUL!!

    kramar lisa

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är nöjd. Fantastiskt vackert!
    Ha en riktigt God Jul.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gud så himla snyggt det blir. alla detaljer är så perfekta till ert hus.
    God jul på dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Men DU, så EXTREMT fint det blev!!
    Jag har varit sugen på fönsterluckor ända sen början då vi byggde vårt hus men nu blev jag ännu mer övertygad! ;-) Maila mig gärna vart ni har beställt dem.
    Åh, imorgon får du se nåt kul hos mig! Du MÅSTE bara kika in då...
    KRAM och ha det fortsatt härligt!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt! Gillar ert hus i New England-stil!
    Visst hade det varit mycket roligare med vitt utanför... Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Vilken skillnad det gjorde. Vilken wow- faktor det blev.Helt otroligt. Det kompleterar ert fina hus och bli precis som du säger "pricken över i". Smart att bara ta några och testa först. Jag skulle kunna fortsätta ösa ur mig en massa superlativ, men du fattar ;-).
    Sedan måste jag ju säga att du har det nästan lika grönt ute som vi har det.
    Annars så råder här lugn. Allt är klart så nu sitter jag här i soffan läser bloggar, tittar på regnet utanför fönstret och bara njuter. I eftermiddag ska vi åka på en Farmers Market I grannstan för att fylla på vårt sinande föråd av vinäger och lite annat gott. Lär bli mycket folk.
    Ha en underbar jul med familjen.
    Stora julkramar Anette

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Ser lite naket ut utan nu när ni satt dit några. Kommer bli jätte bra.
    God Jul
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Så snyggt det blev! Fint med det gråa t det vita!
    Önskar dig en riktigt mysig och skön jul
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...