söndag 1 december 2013

1 advent

Så var det då dags att tända första ljuset!


Första advent och även första December denna söndag. Ljuset i den ena adventsljusstaken har tänts. Jag har alltid fler adventsljusstakar här hemma. En är inte ens färdigställd ännu. 
Fast jag började tidigt att vinterpynta så är jag inte klar än. Men det gör inget. Det är ju så mysigt att plocka fram och fixa så då kan man hålla på ett tag ;)


Måste erkänna att vi inte hunnit smaka på årets Blossa glögg ännu heller. Mannen i mitt liv har varit väldigt noga med att just den glöggen smakar man inte för tidigt ;) Annan glögg, från matbutiken har vi druckit en del av, men det är visst en annan sak? I kväll tror jag flaskan måste fram i alla fall ;)
Känns som att tiden bara rusat iväg senaste veckan! Har inte hunnit titta in hos er andra just de senaste dagarna. Vilket gjorde att jag höll på att missa att jag vunnit en tävling hos DEN HÄR tjejen! Kul, tycker jag! Tackar! 
Igår kväll var jag ute med jobbet. Vi var på WALLMANS JULSHOW on tour  på Hyllan i Uppsala. En show med ös och riktigt gott julbord! Mycket trevligt! Kan rekommenderas! 

Idag ska vi åka in och fixa skarvsladd till utebelysningen som vi satte upp på porchen igår. Vad gör ni denna första  adventssöndag?


Maria

8 kommentarer:

  1. Vi har varit och köpt nya ljusslingor som D håller på att sätta upp nu. Jag pysslar lite med disk och läser bloggar samtidigt som jag letar efter konservburkar som jag ska göra en "sak" av:).
    Ha en skön adventskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten. Jag har inte heller pyntat klart på långa vägar, för jag ligger till sängs idag med feber och ont i halsen.
    Hoppas din 1a advent varit bra.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Skall bli spännande att höra, vad du gillar års glöggen!
    Jag gillar den inte..eller jo, kall!!
    Har ju som du säkert hört..en väldigt besk eftersmak. Hur som helst..ha nu en fortsatt mysig 1:a advent!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort. Hoppas du haft och fortfarande har en fin advent. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Grattis till din vinst och visst är det härligt när det lyser i fönstrena, julkänslan kom allt lite grann ;-)
    Ja nu "får" man dricka glögg, hoppas du haft en härlig advent!
    Vilka trevligheter med jobbet!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Vad kul med vinst och så kul med Wallmans! Man kan lixom inte sitta still ;) Mysigt med adventsljusen hos dig, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jag ser fram emot att se porchen! Brukar vara en höjdare! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinst :-)
    Det var en kall och blåsig om än solig 1a advent.

    Kram N

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...