torsdag 21 november 2013

Vinterpyntat och ett filmtips

Det smygs fram lite "pynt" då och då…
Mannen i mitt liv, han anser nog att man julpyntar dagen innan julafton, typ. Men jag gillar att ta fram allt pynt till advent. De senaste åren har jag nog faktiskt tjuvstartat redan innan advent också. 

När Mannen i mitt liv tröttsamt har undrat om jag redan julpyntar, så har jag bara lugnt svarat honom " -Nej älskling, det här är inte julpynt, det är bara vinterpynt. "
Jag tror faktiskt att det fungerat ;) Nu reagerar han inte nämnvärt längre ;) Bara att fortsätta vinterpynta!


Om jag tänker efter, så har jag inte mycket rött pynt till julen, och nästan inga tomtar alls, så då gör det inget om man pyntar tidigt. Vinterpyntar. Som att sätta lite silverkulor i ett blåbärsris till exempel. Julpyntar ni? Eller vinterpyntar ni också? ;) 


Dagens filmtips, går också i julens tecken. Lite grann i alla fall ;)

Bild via



Fast mest går den nog i mordens tecken ;) Den senaste filmen baserad på Maria Langs deckare. Jag har kommit att gilla dessa lite charmiga filmer mer och mer, och var så klart tvungen att se denna igår, då den släpptes.  Inte alls lika otäck som den filmen jag tipsade er om igår ;) Nej, inte otäck alls egentligen. 

Vi ser ganska mycket film hemma, en till två gånger i veckan. Tycker det är trevligt, eftersom vi så sällan går på bio. Det blir liksom aldrig av nästan. 

Ser ni på film mycket? Bio? Hemma? 


Maria




12 kommentarer:

  1. Fixar allt pynt till 1:a advent, både jul- och vintepynt,, ;)
    Så mycket film ni hinnner se, får jag nästan dåligt samvete för vårt fina biorum... Det var mer använt förut, nu har vi visst haft filmpaus!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Nej inte mycket filmtittande här, kanske till julhelgerna att det blir av. När jag väl bestämt mig för att pynta så blir det julpynt med tomtar och massor av rött och guld. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Mysigt, har inte vågat börja smyga in pyntet ännu...kram Diana

    SvaraRadera
  4. Hos oss åker det lilla pynt vi har upp vid advent, vad är meningen att vänta ;-) Man ska ju få njuta hela jul månaden!! ooooh vad det var evigheter sen jag såg en film, efter 10-15 min har jag somnat in i filmen det slår aldrig fel!

    Kram och ha en fin dag
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Gamla DVDs kommer fram igen då vi inte har nån digital-TV ännu på gården. Och så har jag en sån inspelningsbar box som jag hittade från förrförra året, där jag spelat in en del skåpmat..funkar bra utan parabol... man tager vad man haver, bara det rör på sig, hihi.
    Tänkte dra in lite granris framåt helgen... vi får väl se om det blir nåt av det. Tanken finns, det är värre med att komma till skott, liksom
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Vinterpynt är fint! :-)

    Ja, vi gillar se på film i den här familjen. Själv var jag officiell bloggare under Stockholms filmfestival, så det blev många filmer under kort period. Du kan läsa om flera filmer som jag skrivit om.
    Kram N

    SvaraRadera
  7. Phuuuu en film jag vågar se...tycker de filmerna är helt ok o lite mer i min smak än rysliga skräckisar....ha,ha jag vinterpyntar nog från november ända fram till julafton, kan liksom inte låta bli. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vi har börjar pynta lite smått. Om barnen skulle få bestämma skulle allt ha varit framme för länge sedan.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det pyntas inte mycket alls här. Försöker mest plocka undan hela tiden men sakerna har en tendens att komma tillbaka hela tiden...

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Vinterpynt, vilket fantastiskt ord jag älskar det redan :) Tack för det i morgon sätter jag igång Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det ok att jag länkar till dig imorgon och berättar om ordet Vinterpynt? Karin

      Radera
  11. Oj så fint det var =) Älskar juloynt!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...