onsdag 20 november 2013

Mitt i veckan helt enkelt och ett filmtips

Veckorna går så fort, redan onsdag!


Glöggen, den där "vanliga" från mataffären, den har vi redan smakat på ett par gånger. Den där "riktiga" får vänta till nästa helg ;) Hyacint och amaryllis har jag redan köpt hem en vända. Annars vill man bara stoppa tiden här ett tag. Dricka glögg, äta pepparkakor med ädelost, bläddra bland julrecepten och inspireras av julmagazines, njuta av en het äppeldrink... Mysa, mysa, mysa fram till jul! Jag älskar julen men det är nog tiden fram dit, adventstiden, som är mysigast! Njuter! Snart är vi där!

En till i vårt hus som njuter, är lilla vovven, Ferry. Han njuter kanske inte av advent, jo det skulle vara av att ta mitt "piff" då, annars njuter han mest av vår närvaro, älskar att ligga i knä och i soffan. (Inte kan det väl ha varit jag som sagt att jag aldrig skulle ha en hund i soffan????) Han älskar att ligga framför brasan också, i sin lilla bädd. Njuter av livet. Den stora vovven, Rufus, han gillar inte att ligga vid brasan, alldeles för varmt. Och hu då, om det knäpper i veden, då går han och gömmer sig. Läskigt!

Läskig, det var filmen vi såg i söndags också! 
bild via
Den hade jag definitivt inte velat se igår kväll, när Mannen i mitt liv var bortrest! Filmen var bra i alla fall. Jag gillar att se en riktig skräckfilm/rysare ibland, men upplever att det ofta blir en massa larvigt slafs och över-mycket blod. Men den här var okej. Men jag råder er att titta tillsammans med en trygg person vid sidan om ;) 

Som sagt, onsdag redan. Mittwoch, som det heter på tyska, mitt i veckan helt enkelt. 


Maria


Tack snälla ni för alla fina ord om vårt vardagsrum, har förstått nu att det är sådana inlägg, från vårt hem, som ni gillar mest? ;)

(Det verkar så i alla fall, om man kollar statistik och kommentarer;)

13 kommentarer:

  1. Din bild (inte den på filmen haha) ger mig en känsla av harmoni. Min vecka är seg, jag vill bara hem känns det som och bara onsdag idag. Det var länge sedan det kändes så och tur är ju det haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att få börja lite smått med förberedelserna. Gillar egentligen denna tiden mest av allt.
    Bara den rätta känslan ville infinna sig, jag saknar den lite.
    Inga skräckfilmer för mig, blir så himla rädd då.
    Mysiga bilder hos dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Mmmm nu är det en härligt tid, mys, pyssel osv gillas i massor.

    Skräckfilmer håller jag mig ifrån men tittar gärna på deckare istället :)

    Hoppas du har en underbar onsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Såg Paranormal Activity i helgen (gammal rulle på liten TV...) och visst är det nåt visst med skräckisar. Man både vill och inte vill kika... Till filmen blev det glögg med choklad o chilismak, och så knaprade jag med mörk choklad med chili, ,,,,visste inte att jag gillade chili så mycket...
    Hunden sover i soffan i solen nu, ju varmare desto bättre. Själv packar jag... med lite datortid då o då...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Mysigt med lite glögg och pepparkaksmys :)
    Förr kunde jag se skräckfilmer utan problem men nu på senare tid så fixar jag inte det... får sån obehaglig känsla i kroppen som håller i sig länge. Kan ju bero på åldern.. fast det vill man ju inte tro ;)

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Jag är en riktig harpalt när det gäller skräckfilmer, föredrar thriller och deckare!! Mmmm, för pepparkakor och ost! Mumsigt värre. Nästa vecka har jag min semester som alltid, veckan före advent, då jag fixar med allt som ska fixas med inför advent och jul!!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Visst är det en mysig tid vi har framför oss! Gäller att njuta, av det du skriver..glögg, pepparkakor, ädelost..osv..
    Jag planerar redan..lite inför jul..vad som skal bakas..julklappar osv..såå underbart!
    Ha nu en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Det ser riktigt mysigt ut! Härliga bilder från vardagsrummet i inlägget nedan också! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Visst är det en alldeles fantastisk tid nu och fram till jul. Alla förberedelser, se barnens förväntan. Underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vännen, den filmen står jag över.....hu vad jag tycker det är läskigt med sådana filmer. Ja nu är det så mysigt, jag verkligen njuter o har bestämt mig för att inte stressa. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Huu, jag gillar inte skräckfilmer, men maken älskar dem. Kanske vågar titta på den med h0nom som sällskap. Han kommer bli glatt överraskad att jag föreslår en skräckis. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  12. Ja visst går det fort! Jag sitter också och mumsar på peppisar med ädelost... så gott!! :)

    SvaraRadera
  13. Visst är tiden innan jul nästan mysigare än själva julhelgen, väntan, förväntan och längtans tid som fylls med mys och lite mera mys, precis som det ska vara!! Har inte blivit någon glögg ännu för oss, men köpte två flaskor på IKEA i helgen så det får blir premiär snart :)

    Ha det gott!

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...