onsdag 13 november 2013

Filmtips!

Hallå där denna lill-lördags afton!


VIA

Här har vi precis sett den senaste av dessa filmer baserade på Maria Langs deckare. "Farliga drömmar", den femte filmen i serien. 
Jag har tidigare tipsat er om den första och även den andra tror jag... (Kan ha missat att tipsa om den andra). Nu har vi hunnit se tre stycken här på kort tid.

VIA

När vi såg den fjärde filmen, "Rosor, kyssar och döden" så tyckte jag att dessa lite småtöntiga filmer faktiskt var hyfsat bra ;) Alltså, de har en lite charmig töntighet över sig, på något vis :) 

VIA

"Inte flera mord", heter den tredje. Miljön i filmerna är vackra. Hus, bilar och kläder likaså. Utspelar sig på 50-talet i Sverige.  Filmer som är "lagom" att se mitt i veckan, om man vill koppla av. 

Den andra filmen heter "Kung Liljekonvalj av dungen"
VIA

Och den första var ju "Mördaren ljuger inte ensam".
VIA

Nu väntar jag så klart på den sjätte filmen som släpps om en vecka ;) 
VIA


Så vad har ni haft för er denna lill-lördag?


Maria

7 kommentarer:

  1. Här har vi, dvs.maken och jag tryckt i oss en sats fyra minuters kola för glatta livet, slappat vid brasan och kollat på "Alla är fotografer".. Ni verkar vara ena riktiga film freaks i fam. Wiker. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Har sett de två första, eller kanske tre...o tycker de är helt klart sebärda, får kuka på de andra också. Har precis sett "alla är vi fotografer" o softar i soffan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Har inte sett nån av dem men tackar för tipsen! Perfekt till våra söndagsfilmkvällar, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åh dom skulle jag vilja se, har inte sett en endaste av dom än. Tack för tipset, alltid skoj!!

    Önskar dig en fin dag
    Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Det känns som jag kan ha sett någon, men jag kommer ju aldrig håg, så jag skriver upp namnen och får fråga J ikväll om vi sett filmerna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Tack för att du rekomenderade dessa filmer! Helt underbar serie, med vackra damer, stiliga herrar, underbara miljöer, vacker inredning! Oj oj oj! Helt underbara!
    Kram Amie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...