måndag 7 oktober 2013

Tillbaka till vardagen med lite inredning...och ett filmtips ;)

Måndag morgon...


Snart drar verkligheten och vardagen igång igen. Och det med besked, kvällsmöte ikväll... ;) Det slog mig att det ju faktiskt är oktober nu. Gillar oktober lite extra. Antagligen för att det var då jag och Mannen i mitt liv träffades. För 23 år sedan... och så gifte vi ju oss i oktober också. Så det är några dagar av firande snart!
En sak till som slagit mig är att jag ju lovat att visa vad som handlades på ZBH-partyt... Krukan på bilden, visst är den vacker!? Den köpte jag i och för sig inte, den fick jag som värdinnegåva. Och det är i första hand ingen kruka... det är en vinkylare. Men... ja, ni får se en annan gång varför det blev en kruka av den ;) Visst är den svarta lådan snygg??? Japp, en vinlåda! (Har tappat räkningen på hur många trälådor jag har nu.... ;) I den har det legat två flaskor Amarone, som nu ligger i vinkylen istället. Gillar att inreda med lite av varje ;)

Igår kväll var vi lite trötta... så vi lade oss ganska tidigt.
VIA



Men en bra film hann vi se i alla fall! I vårt nytapetserade TV-rum. Svärmor hade fixat det när vi var borta. (Tack snälla fina för det och allt annat!) Och det blev snyggare än jag vågat hoppas på! (Det var Mannen i mitt liv som bestämde tapeten, så ja... han kan han också! ;) Visar er när hyllor m.m har kommit upp igen ;) 
Filmen... ja, den var som sagt bra. Riktigt bra och sevärd, tycker jag. En action-thriller, med lite drama i.


Maria 

14 kommentarer:

  1. Tack för filmtips, har haft lite svårt att hitta riktigt bra filmer den senaste tiden.
    Vilken överraskning med ett nytapetserat rum!!! Din svärmor måste vara guld värd...
    Ha en riktigt bra måndag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem finis kram Diana

    SvaraRadera
  3. Tack för filmtipset. Har precis hämtat mig från gårdagens "En oväntad vänskap" som t o m mannen gillade...
    Vilken fin kylare/kruka. Ser ut att vara ur-dyr..typ... sån där som dom visar på Antikrundan och som kostar skjortan...
    Man kan aldrig ha för många lådor. Och att komma hem till nytapetserat, vilken lycka. Guld värd, den svärmorn.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. En fantastisk svärmor du har, fixar så när ni är på semester vilken lycka att få komma hem till nytapetserat rum. Faktiskt en av mina favoriter på film (hm) o den här filmen med honom har jag faktiskt inte sett, så det tipset tackar jag för. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Först vill jag bara säga Välkommen Hem!! ;-) Semesterbilderna såg härliga ut- åh vad man längtar till värmen redan igen!
    Nytapetserat rum? Av svärmor?? Hon borde få guldmedalj tycker jag allt! Det måste du visa för oss snart!
    KRAM och ha en fin vecka!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem!
    Vilken snäll svärmor du har!
    Hm, kanske också skulle ställa blommor i min fina vinkylare ;-)

    Ha en fin dag.
    Kram N

    SvaraRadera
  7. Supersnygg "kruka" och låda! Vilken svärmor du har! Inte dåligt att tapetsera. Så roligt att koma hem till nytt och fräscht. Ska bli spännande att se.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem Maria!
    Hoppas semestern var bra. Sån fräckis du är som visar ännu en fin vinlåda. Mycket snygg, för att inte tala om ishinken. Tror att jag måste ta tag I det där med vinlådor. Får försöka hinna ta mig till en vinaffär snart.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Snyggt i ditt fönster! Tack för tipset med att ställa krukan på en snygg låda, jag har så höga kanter på mina fönsterramar... Snäll svärmor, perfekt att komma hem o det är färdigtapetserat ;) kram Suss

    SvaraRadera
  10. Men vilken snäll och duktig svärmor, förstår att mannen har att brås på. snygg vinkyl/ kruka. har en nästan likadan fast en rosa cyklamen. ha en skön dag, trots mycket på schemat.
    kram helena

    SvaraRadera
  11. Skitsnygg vinkylare eller ska jag kanske säga cyklamenkruka idag. Hörde av ena tvillingen att tapetseringen fick tummen upp av dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  12. Men har ni inte nyss tapetserat i tv rummet och över allt hemma?

    Verkar som ni haft en mysig resa. Rätt skönt när säsongen börjar ta slut och det är lugnt med folk.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Välkommen hem igen efter en skön semester! Supersnygg "kruka" och trälådan "to die for"... Vilken svärmor....woooow!!
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  14. Men du, inte kan man väl få för många trälådor? :) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...