tisdag 15 oktober 2013

Tack för råd (och ännu ett filmtips).

Tack för all respons på mitt förra inlägg!


Det verkar som att ni nästan uteslutande alla, tycker som jag! ;) Att det visst får plats en fåtölj intill kaminen! Det var någon som inte ville ha så mycket möbler, utan gillade att det var lite luftigt, och det är ju så Mannen i mitt liv tycker också... 

Visar er en helhet, då jag förstår att det är svårt att bedöma... Själv tycker jag inte att det är för trångt. Visst är det helt klart luftigare utan... ;) Men jag skulle ju så gärna vilja ha en liten "myshörna" där....

Mannen i mitt liv tyckte det skulle vara knäppt att sitta där och titta på ytterdörren... Men jag vet inte om det är att titta rakt på ytterdörren, direkt? Dessutom, så är det ju en trevlig kontakt med barpallarna vid ön.... (Jag försöker hitta på alla möjliga anledningar att få ha en fåtölj där, som ni märker) Men mannen i mitt liv hävdar bestämt, att då sitter vi ju vid ön!  (Fast om vi är typ, tre personer, så är det ju perfekt... ;)
Än så länge står den kvar, där den står... Men även om mannen i mitt liv ger med sig, så är det inte just den där fåtöljen som jag vill ha där... Utan det är en sådan här jag vill ha!

VIA
Lite fundersam är även jag, om det blir för trångt med denna, då den nog är lite större? (Men man har väl öppet köp? ;) Funderingarna och bearbetning fortsätter ;)

För den som inte vill se fotbollen i kväll, har jag ett filmtips.

VIA
Jag har läst alla böckerna, och gillar de bland de första bäst. Just Tyskungen, var riktigt bra vill jag minnas. Men filmen... tja "sådär" vill jag nog säga. Gillar inte att de ändrat så mycket på händelserna i huvudpersonen "Erika Falks" liv. Men det är väl tyvärr rätt vanligt att tycka så, när man läst boken ;) 
Filmen var väl ändå "okej" om man jämför med de Läckberg-filmerna de visade på TV, i vintras (eller när det var?) som inte alls var bra, tycker jag...

Ha en riktigt trevlig Tisdagskväll, oavsett vad ni hittar på! Här blir det i alla fall "tisdagsfika", men ingen fotboll, för min del ;)


Maria

6 kommentarer:

  1. Inredning är absolut annat än lätt... ofta får man gå och grunna lite på hur det kan bli och hur det skulle bli :-) Sådär velig kan jag också bli :-) Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  2. Myshörnor gillas:) Min sambo gillar också luftighet:) Kanske ett manligt drag:)?
    Nu blir det fotboll.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Håller med om filmerna Läckberg på tv:n, kändes otroligt B.... Blir ofta besviken från bok till film!!
    Fortsätt med kampen om fotöljen!! Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen du går ut som vinnare i "striden". En fåtölj framför brasan är så mysigt o jag skulle inte vilja vara utan min. Ja. läckbergfilmerna var en stor besvikelse, trist när de första böckerna var sååå bra. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen du går ut som vinnare i "striden". En fåtölj framför brasan är så mysigt o jag skulle inte vilja vara utan min. Ja. läckbergfilmerna var en stor besvikelse, trist när de första böckerna var sååå bra. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Men ååå va roligt att få se från det hållet. Ni har så himla fint så man kan stirra hur länge som helst!
    Jag tror det blir jätte fint med den fåtöljen. den är ju lite nättare och känns inte så tung.
    Jag håller tummarna att din övertalningskampanj går igenom..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...