måndag 28 oktober 2013

Ny vecka med ett filmtips

Hallå vecka 44! 


Många har säkert höstlov denna veckan? Inte jag. Inte i år... Var ju ganska nyss ledig en vecka. Men på fredag är jag ledig i alla fall. Skolungdomarna i denna familj är lediga. Trodde faktiskt att de skulle storma upp allihop när en flismaskin drog igång här alldeles i närheten av vårt hus... Ett himla oväsen klockan halv sju, på morgonen... :(  Men de sover tydligen gott vidare. 
Strax dags att göra sig klar för veckans första jobb-dag, alltså. Lite lugnare blir det allt på förskolan denna veckan, eftersom ganska många barn är lediga ändå. Eller lugnare? Det vet man ju aldrig vad som händer förstås? ;) 
Klockan ställde vi ju tillbaka igår, så idag är det lite ljusare på morgonen. Men dock mörkt tidigare på kvällen då...


Om det är någon som har höstlov, och vill se en bra film...

VIA


Den här kan jag verkligen rekommendera! Den senaste (och antagligen sista, synd nog ) Wallanderfilmen. Den heter "Sorgfågeln" och nog tycker jag att den är lite sorglig allt... Men sorglig på ett "fint" sätt på något vis... äsch, dålig på att förklara, titta själva! ;) 

Har ni höstlov? Hela eller del av veckan? 


Maria 

Psst...  ni vet väl att jag är utvald i tävlingen "Veckans blogg", hos Besökstoppen?  Vill ni rösta på mig (eller någon annan) så gör ni det HÄR. En gång per dygn kan man tydligen rösta. 

12 kommentarer:

  1. Barnen och mannen har höstlöv men inte jag. Eller mannen har måndag,, torsdag, fredag och tisdag, onsdag så ska farmor och farfar ha barnen. Finns ju tyvärr inte tid för lov när jag pluggar på universitet.

    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Också ledig på fredag men barnen är lediga kram Diana

    SvaraRadera
  3. Här blir det jobb och ledig dag på torsdag. Jag tar min lediga vecka innan 1:a advent, då jag skurar fejar och advent-julfixar den veckan, ¨å är allt klart sen.... förhoppningsvis!
    På fredag har vi maskerad och halloweenfest med dagbarnen i vår grupplokal med pizza och popcorn!!
    Önskar Dig en härlig vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Här är det också höstlov men vi jobbar, usch. Vi ska försöka att hitta på något senare i veckan. Först tänkte vi bowla, ja! men så kom vi på att sonen har ju gipsade armen. Åka till simhallen... går ju också bort. Får kanske bli en sväng till bion eller minigolf, om han klarar av det.
    Åh vad kul med nomineringen! Jag kom tvåa sist- förlorade med en ynka poäng!
    KRAM och ha en fin vecka!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Jag är halvt om halvt ledig får jag ändå säga. Det är tentaskrivarvecka och enda dagen jag måste till universitetet för redovisning är på torsdag. Så barnen får vara lediga alla dagar utom just då. Och nästa vecka blir också ledig då vi åker på semester :) Kram.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får en lugn och skön måndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Höstlov ja, barnen är lediga, vi kommer gå på bio och mysa lite, sen kommer de tillsammans med kusiner umgås med mormor. Jag arbetar när det krävs och försöker vara ledig där det går helt enkelt.

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Härlig blogg du har, lycka till i tävlingen på Besökstoppen, jag var själv med förra veckan men kom bara trea dessvärre ;)

    SvaraRadera
  9. Här är det bara jobbdag idag och sedan blir det barn och barnbarn här för hela slanten!
    Men vädret ser ut att ställa till det lite i planeringen för grilla på stranden gör vi nog inte
    i morgon! Wallander filmerna kan vi ju bara inte låta bli att titta på för vi har ju sprungit rakt in
    filminspelningar många gånger i vår lilla stad!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  10. Här har vi också höstlov.. jag har röstat på dig, men jag hade för mig att du var nominerad för ett par veckor sedan också.. Nu leder du stort iallafall.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Wallander är ju Wallander. De är riktigt bra! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Mysig bild! Tack för filmtips. Jag har jobbat idag, och är ledig resten av veckan. Så skönt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...