onsdag 23 oktober 2013

Börjar längta lite... (och ett filmtips)

Snart så... ;)


Det står inte på förrän julpyntet ska fram ;) Det där pyntet som inte är rött, utan går mer i naturens toner, (och inte är tomtar typ...) ja det kan man allt kalla "vinterpynt", anser jag. Och vinterpynt... det kan man med fördel plocka fram i mitten av november! Om två-tre veckor med andra ord! ;) :) För visst brukar väl vintern kunna börja då...? ;) 
Är inte helt säker på att min äkta hälft, tillika Mannen i mitt liv, är av samma åsikt... men å andra sidan så är det inte han som brukar stå för pyntandet, så då kan jag göra det när jag vill! Eller huuuur!? ;) Börjar ni också längta lite efter att julpynta? Eller "vinterpynta" ;) 


Tänkte ni skulle få ett filmtips också, så här på "Lilla lördagen" 

VIA

En lite annorlunda "krigsfilm". En thriller. Kanske något att soffmysa till i kväll? (Fast filmen är INTE mysig, varning för en och annan otäck scen...)  



Maria

12 kommentarer:

  1. Har inte kommit i julmode än. Brukar annars ha en längtan efter jul och pyntande men iår verkar jag inte längta alls.
    Tror jag skippar krigsfilmer gillar inte när det är otäckt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Gillar ordet Vinterpynt! Är ingen jul-älskare (beror kanske på att vi under många år haft jobb så vi varit splittrade under många helger) men visst blir det betydligt mysigare att ta in naturen. Ris är bra, och pinnar,,, och nypon, ja det gillar jag. En o annan röd pryl kommer säkert upp, och vem vet, i år är kanske året då Julen flyttar in även hos oss...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Visst är det vinterpynt, jag tänkte pynta med blommor och mycket natur och börja i mitten av november. Men si det tyckte inte mannen här heller var bra, han minsann skulle pynta åt mig senare. Haha aldrig i livet!
    Så här åker det fram lite smått snart. Ha en fin dag, Annika

    SvaraRadera
  4. Lite kan jag längta till att få pynta till jul.
    På söndag så ska jag på Julita julmarknad får se vad man hittar där. Men oftast blir det mest ätbara saker som följer med hem.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Blev lite sugen själv idag. Var in på K-mart och där hade deras hela julavdelning kommit upp. Tycker allt att det är kul att gå runt och bara kika när det är nytt och hyllorna är fulla. Kan titta och planera vad jag ska göra el köpa när det blir dags. Här hos mig är det ju svårt att vinterpynta av förklarliga själ haha!

    Kul att jag kunde lära ut något härom dagen men så är jag ju lärare oxå "fniss". Men den där kartan är väldigt pedagogisk.

    Kram min vän på andra sidan.
    Anette

    SvaraRadera
  6. Här hemma ville barnen plocka fram alla tomtar och gärna gran också första dagen på dagis efter semestern. Jag tyckte att det var i tidigaste laget men i nov är det helt ok.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Jag skulle kunna tänka mej att pynta nu...fniss...
    Varit i Göteborg idag...och en del av affärerna har ju plockat fram...just julpyntet!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Jo jag känner för att vinterbona lite med lite mys pys. Julsakerna får vänta men visst ska det bli kul att fixa lite till advent. Fina saker du visar idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Jo, det är ju en tid med mycket innetid. Då passar det ju alldeles utmärkt att pynta inomhus. Jag väntar ändå till första advent, kanske lite för att jag fyller år nära jul och inte velat ha så juligt innan min födelsedag. Kram Ester

    SvaraRadera
  10. Nja, julpyntandet får dröja lite, men när jag var på stan i helgen fanns redan en hel del i butikerna så känslan börjar infinna sig så smått. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Visst är det ok att snart plocka fram det som "bara" är vintrigt snart! Fina saker du visar o visst längtar jag lite redan... Tackar för filmtips, här brukar det bli film på söndagskvällar. I söndags såg vi ditt förr tips ;) Kramis Suss

    SvaraRadera
  12. Lite vintriga saker är väl ok om någon vecka ;) själv har jag ytterst lite av självaste julpyntet... Men det är jul lite varstans nu i affärerna!
    Tack för filmtips!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...