fredag 20 september 2013

Viloläge och filmtips

En dag hemma med vila


Både jag och Minstingen är hemma med halsont. För min del sitter förkylningen även i kroppen. (får nästan alltid ont i kroppen, vid förkylning :(  Någon som känner igen sig?) Lite jobbigt när det känns som att en traktor passerat över överkroppen med sina grova hjul... Sådana gånger önskar jag att jag haft ett skrivbordsjobb i ensamhet ;) Då hade jag kanske orkat jobba min heltid, även idag. Men med ett så pass krävande jobb som det ändå innebär att jobba på förskola med småbarn, så fick det bli en vilodag.
Jag dricker chai-te, och smak och doft är lite farligt för en jul-älskande person som mig... får mina tankar att vandra mot jul och kommande julpynt... Men var lugn, det kommer inte på fråga att dessa känslor får fäste redan! Ingen julinspiration här på bloggen, på en månad åtminstone ;) Nä, än har ju den ljuvliga hösten precis bara börjat! Och nästa helg åker vi ju till Kefalonia, Grekland och upplever sommaren igen! 

Tänkte tipsa om ett par filmer inför helgen:
Först och främst denna spännande dramathriller... Riktigt bra!
VIA


Och sedan denna som egentligen inte alls är i min smak, men som ändå var "okej" ;) 


Ha en härlig fredag allihop!



Maria

10 kommentarer:

  1. Usch, inte roligt med förkylning, hoppas att ni mår bättre snart. Åh tack för tipset, har sätt film nr 2 men inte nr 1:) Trevlig helg! Linnéa

    SvaraRadera
  2. Hello lovely!

    Å så mycket fint du har visat här på bloggen. Älskar dina bilder, dina ord! Blir glad! Får en sådan skön känsla.

    Hoppas det halsonda snart blir bättre. En lugn dag hemma är perfekt, med gott te. Tänk att ni har en underbar Greklandssresa som väntar. Avis ;))

    TACK underbara du för allt fint du skriver hos mig....det betyder SÅ mycket!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja du prisläge och att jämföra mellan Australien och Sverige. Inte så lätt längre när jag bott här så himla länge, 10 år i januari. Så där spontant skulle jag säga att saker känns billigare nu än för 10 år sedan när jag flytta hit. Känns som om ett par jeans kostar lika mycket idag som då. Men när jag var i Sverige förra året kändes det som om kläder var billigare. Mat har blivit dyrare här under dessa år och bensinen brukade vara billig men den har också gott upp och kostar $1.50/liter (ca 10 kr). När jag flytta hit låg det på runt $1/liter! Men allt är ju i förhållande till hur mycket man tjänar också. Min mamma tyckte det var dyrt när hon var här i julas men då var dollarn väldigt dyr och kostade henne 7kr/dollar.Nu har den gott ner och ligger på 6kr. Så det är ganska billigt för oss att resa utomlande just nu. Att ikeamattan var "billig" berodden nog på att den faktiskt var i plast. Annars brukar ikea vara något dyrare än i Sverige.
    Vet inte om det sa så mycket, mitt svammel men inte helt lätt att får till ekonomin :-)
    Jag önskar dig en trevlig fredag också och hoppas du kryar på dig snart. Nu när ni ska ut och fara.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Nä fy, stackare... inget roligt! Hoppas att du och minstingen kryar på er snarast!
    Tänk att ni får sommar snart igen...
    Tack för filmtips nr 2 är inte min smak heller men vem vet...

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! Jag känner mig ungefär likadan, överkörd av ett tåg:). Sitter ute med laptopen i knät och tittar på gräset som behöver klippas. Men inte idag:)
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Krya på dig få hoppas du känner dig piggare snart. Ha en fin helg trots allt. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Men vilka coola the-påsar du ar då... Hoppas du känner dig lite bättre så du kan njuta lite av helgen. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Älskar dina filmtips! Den nedersta har jag sett, bra! Nu ser vi en riktigt bra film, broken city, la upp en bild på instagram. Krya på dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Jag brukar ha dina filmtips i tankarna när jag stiger in till videobutiken :-) Kanonbra ju! Här är en till som dras med en förkylning som inte vill ge sig i första taget. Host och snörvel...

    SvaraRadera
  10. Krya på er...!! Julen, ja...sa precis idag att nu är det snart bara tre månader kvar...fniss!
    Jag och min yngsta räknar ner...:-)
    Önskar dej en riktigt God Natt!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...