torsdag 5 september 2013

Det där med höst, längtan till New York och ett filmtips...

I söndags kväll kom känslorna...


Känslan över att vilja åka till New York... En längtan jag mer eller mindre alltid har inom mig, sedan vi var där första gången 2010. (Det blev en resa tillbaka redan 2011, igen) Det är en längtan som växer fram lite extra just den här tiden på året. När det börjar bli höst... (och lite har längtan till hösten smugit sig på också ;)

För det är ju just på hösten vi besökt denna fantastiska stad. En stad man inte kan låta bli att gilla, tror jag? 
En som verkligen kan beskriva känslan över denna stad (och runtomkring) är den HÄR tjejen. Med sina ord och bilder fängslar hon de flesta skulle jag tro?! Har ni inte tittat in där... så gör det!


Som sagt i söndags kom New York-känslorna igång ännu lite extra då vi såg en film just från New York... 

Nämligen denna:

Via

Om filmen står att läsa detta, på baksidan av fodralet:

Veckan innan val anlitas detektiven Billy Taggart av New Yorks borgmästare, som misstänker att hans vackra fru har en affär. Men det som till en början verkar vara ett välbetalt rutinjobb leder djupare in i ett nät av intriger som befattar sex, politik och korruption.

En riktigt spännande sevärd film!


Maria

16 kommentarer:

  1. Härliga bilder från New York! Och visst gillar vi att kika in till Lotta och hennes fina bilder.
    Tack för filmtips, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag älskar filmtips! Förstår din längtan ser underbart ut! Ang ditt homeparty kan jag inte ge klart besked än, maken måste ev jobba kväll och jag har inte löst allt hemma så du kan inte räkna med mig. Men om det är ok att jag hakar på sen längre fram om jag löser allt så gör jag gärna det! Stor kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder, förstår att du längtar dit! Ja Lottas blogg kikar jag gärna in till! Tack för filmtips också!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Har också en längtan dit. . . en kompis med man åker dit i november, hade gärna velat hängt med.

    Här kommer en kram!
    http://ninelin.blogg.se/2013/september/hall-om-mig.html

    SvaraRadera
  5. Jag vill också till NY-igen!! Jag var bara 19 när jag var där men nu skulle jag vilja se staden på ett annat sätt!!
    Vi var på väg men min mamma gick bort två veckor innan, kändes sådär att åka då!
    Men snart kanske vi kan åka...
    Den filmen såg vi för ett par veckor sen , den var bra tyckte jag!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Förstår att din längtan dit är stor! Jag skulle väldigt gärna åka dit, eftersom jag aldrig varit där. Hoppas jag någon gång får komma dit. kanske när jag fyller 50, usch vad hemskt det lät. Ja underbara Lotta, hon gör så man verkligen vill åka dit.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Satt precis och surfade resor dit. Längtar tillbaka! Fantastisk stad! Helt obeskrivlig!
    Längesen jag kommenterade, men jag läser fortfarande :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh det ser fantastiskt ut. Skulle så gärna vilja åka dit.
    Jag har aldrig varit där (mer än på flygplatsen och det räknas ju inte;-)) Tack för filmtips, den passar nog oss. Kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Ser härligt ut, hoppas jag kommer dit någon gång skulle vara skoj. Då skall jag se den filmen, tittade på Jagad i helgen som du rekommenderade sist, väldigt hemsk men bra film. Hoppas verkligen inte det är så förskolor fungerar, var många ledande frågor där.
    Hoppas du får en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Ser underbart ut.
    Jag skulle gärna åka dit jag med, har inte upplevt det än men hoppas få göra det en dag..:-)

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Älskar NY, måste absolut åka tillbaka. Men det får bli när killarna blir lite större.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är säkert en fantastisk stad men jag är osäker på om jag fixar en så lång flygresa, flyga är inte riktigt min grej. Däremot ska jag titta på filmen, den verkar passa mig:)

    trevlig helg!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  13. Raring!! Känner mig hedrad, att du jag plockar fram känslan. Och det gör du med, alltid!

    Jag håller med dig att New York är så härligt på hösten. Det är nog den bästa årstiden här. Det är lagom varmt, vackra färger, pulsen ökar en aning (inbillar jag mig) och det känns extra härligt att njuta av allt som staden har att erbjuda. Nästa gång du kommer, ses vi på en roof top bar <3

    KRAM, ha en underbar helg xo

    SvaraRadera
  14. Skriver som en kratta ;)

    ... att du tycker att jag plockar fram känslan ska det ju vara!


    KRAM!

    SvaraRadera
  15. Hallå! Ja i somras var även jag i NY och jag förstår precis det du skriver, den där känslan av att vilja åka tillbaka :) en underbar stad där ingenting fattades. Grattis till snyggaste ljusstaken. Ha en härlig helg Karin

    SvaraRadera
  16. takläggare Stockholm
    Vad är egentligen viktigare än att ha ett tak över huvudet? Men taket måste också vara i ett gott skick, speciellt i ett land med ett så pass extremt klimat som Sverige. Taket ska klara av både snö och regn för att inte tala om höststormarna som viner runt knutarna. Allt detta visar hur viktigt det är att välja en bra takläggare Stockholm. Det allra bästa är att regelbundet se över sitt tak och kontrollera att allt står rätt till.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...