tisdag 13 augusti 2013

Vad ni är rara! (och ett filmtips)

Tack för alla fina ord ni skriver hos mig!


Jag blir så glad och varm inombords över alla fina hälsningar jag får här på min lilla blogg! Glad över alla som tar sig tid att läsa det jag skriver! 
Detta med att "posera" på bloggen i typ "dagens" bilder är jag verkligen inte bekväm med! Tycker nog alltid att jag ser lite sned och konstig ut eller gör någon konstig min eller så ;) Därför är det extra kul med alla fina ord ni öste över mig i inlägget i söndags! :) 
Kanske, kanske kan det bli lite fler bilder på bloggerskan, vem vet? ;) Övning ger färdighet heter det va? ;) Tack i alla fall för alla komplimanger! :) 

Så här när vardagen har knackat på hos de flesta av oss kanske det kan vara på plats med ett filmtips?! 

VIA

Här om veckan såg vi den senaste Wallanderfilmen, 29:Sveket. Jag tycker nog att de här senaste Wallanderfilmerna där Wallanders dotter Linda är tillbaka i filmerna  är bättre än några av de tidigare. Det kommer en Wallander 30, redan i nästa vecka, samt både en i slutet av september och oktober, för övrigt.(Se även Wallander 27: Den orolige Mannen och Wallander 28: Försvunnen)

Skönt, tycker jag, att kunna varva ner med en film på kvällen. Även om det oftast är söndagar som är filmkväll här hos Wikers ;)



Maria

14 kommentarer:

  1. Ja, kanske man behöver träna inför kameran... Tycker alla andra ser så fina ut och jag ser tillgjord ut på bild!
    Dags att börja krypa ner i vårt biorum i källaren och starta upp projektorn. Gillar svenska filmer, så Wallander kommer att ses!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte starta igång en Träningsutmaing!

    Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd? För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan!Kör igång redan idag!

    Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
    Veckovis kommer jag presentera veckans utmaning, varje vecka på tisdagar kommer en ny utmaning

    Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! (Jag länkar tillbaka till er vid varje utmaning så alla kan följa er träning) Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon.

    Vill du vara med? Anmäl dig här på min blogg genom att kommentera: http://husinspirationinredning.blogspot.se/2013/08/traningsutmaning_13.html

    SvaraRadera
  3. Vi såg "sveket" härom dagen! Ok tyckte jag! Har inte sett Wallander på länge och blev lite förvånad när dottern var med!
    Du gör dig fin på bilder men jag håller med jag är inte så jätte bekväm med bilder heller ;-)
    Det blev jätte snyggt med nya köksbordet, jag har också
    Suktat efter det!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vad bra med ett filmtips, jag gillar Wallander. Missade tydligen ditt inlägg i lördags men jag håller bara med alla andra, sååå snygg du är. Jättefin klänning och skorna var toppenfina. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Du är så värd alla komplimanger fina du! Din blogg är så varm och mysig och du verkar vara så som person också.
    Jag är inte heller bekväm med att "posa" inför kameran, men som sagt, det är nog så att övning ger färdighet! Och just det här med att andra verka uppskatta att man lägger ut en Dagens då och då... Då kan det liksom kännas värt att posera de där minuterna tycker jag! :) Jag har tänkt göra fler Dagens hos mig, men det har inte blivit av än, men nån gång så... ;)
    Kram kram till dig

    SvaraRadera
  6. Jag övar mig på att posera och visa mer kläder på bloggen, men känner mig stel och tillgjord :) Men eftersom jag gillar att se dagens hos andra så vill jag kunna bjuda på det i min blogg också...så jag övar och övar :)
    Tack för filmtips!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du är fin på bild. Själv tycker jag det är roligt att visa om man köpt något nytt i, men oj så svårt att få bra bilder. Ska jag bli hyfsad på bild ska jag helst inte veta om att någon fotar. Får väl öva mera och hitta en pose som funkar:)
    Tack för filmtips, länge sedan jag såg Wallander.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Skulle så gärna vilja de Wallanderfilmerna men då kan jag inte sova ordentligt på flera nätter. Tycker att de är alldels för läskiga.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag älskar ju Beck-filmerna, men Wallander har jag inte riktigt kommit in i. Får kanske testa denna ändå.

    SvaraRadera
  10. Kom på att jag glömt att fråga. Du har en så jättefin header, har du gjort den själv?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja vet, att stå där och bre-le framför kameran känns fortfarande mysko för mig! Fast jag tvingar mig själv ibland för jag vet att det gör gott för det där inne...
    Hinner aldrig se klart på nån av de där Beck eller Wallander. Antinger sätter jag på för sent, eller mitt i filmen, haha!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  12. Tack för filmtipset, med tanke på vädret så lär det bli en o annan film på semestern. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. h, så fint du har gjort det härinne :), fniss jag känner mig heller aldrig helt bekväm med att posa....kramis Diana

    SvaraRadera
  14. Vet inte om jag har sett någon Wallander film? Kanske ska göra det nån kväll.

    Det blev jätte bra med nya bordet och stolarna! Vill också ha nytt men det får bli en annan gång. Ska få ny soffa i alla fall!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...