lördag 24 augusti 2013

En lugn fredag... (och ett filmtips)

Det blev en stillsam fredag...


Jag gick lite tidigare från jobbet (och missade nog lite av fredagskänslan i och med det? ;) för att följa med Minstingen till ögonmottagningen. Som diabetiker behöver man kolla sina ögon regelbundet, för att upptäcka eventuella synförändringar. Man fotograferar ögonbottnarna. 

Minstingen fick droppar i ögonen innan fotograferingen, som skulle vidga pupillerna. Sedan fick vi sitta ned och vänta. Under tiden kopplade jag av med en gammal modetidning och tittade på de gamla instrumenten de hade inom sjukvården "förr". Nu använde de världens utrustning... kopplad direkt till en dator, så vi fick se fotona direkt. Utvecklingen går framåt...

På väg... Skor:Esprit,  Byxa: Ellos (supersköna!), Spetstop STHLM/MQ,  Jeansjacka:Ellos, Scarf: LuckyLina,
Väska: Joy

Åter hemma körde vi fredagkväll med japansk hämtmat, med ett glas öl till det. Skönt att slippa tänka på matlagning ibland. Efter maten tog jag och Mannen i mitt liv en promenad här hemma i vårt villaområde, för att titta på den nya fina skolan som byggts. Tänk vilka förändringar det skett här, där vi bor, sedan 2001... Det var runt 40 hus, då. Bara villor. En liten skola med f-klass, och 1-2:an... Och en förskola.  Nu har jag ingen aning om hur många hushåll det finns? Men det är många villor, radhus samt en del hus med lägenheter också. Skola med låg-högstadium, och två till skolor med låg/mellanstadium... Förskolor finns det nog sju stycken... Butik/pizzeria har tillkommit också. Och banken ska öppna någon form av mötesplats. Det händer grejer, minsann ;)

Vi avslutade denna fredag lite annorlunda. Inget bad, utan en film i soffan ;) Den senaste Wallander.

Via


Tycker de här senaste filmerna håller en bättre "story" än några av de tidigare filmerna. Just denna väcker en del tankar om livet, hur en del kan ha det... mer säger jag inte ;) Men tycker absolut att den var sevärd!!! 

Det blev en lite annorlunda fredag, utan den där "vanliga" fredagskänslan (tror resten av känslan föll bort där någonstans på sjukhuset, faktiskt ;) men ändå en väldigt skön fredag. Lugn och stillsam.

Men nu kör vi på lördag! Dags att hoppa ur sängen! (ja, jag ligger faktiskt kvar där än ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Skönt med lugna fredagar också. Det behöver ju inte vara action jämt. Jag ska hoppa i målarstassen nu måste bara läsa runt lite bland bloggarna först. Ha en sköön lördag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Låter som en fin Fredag
    Vi bor visst i samma stad du och jag

    SvaraRadera
  3. Låter som en fin Fredag
    Vi bor visst i samma stad du och jag

    SvaraRadera
  4. Härligt att ligga kvar lite längre i sängen ibland. Starta dagen lite lugnt. Ha en fin lördag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej du fina i en snygg dagens. Skönt med en lugn fredag, behövs lite då o då. Tack för filmtips, det uppskattas alltid. Här har det inte blivit många knop gjorda idag, sitter i solstolen o latar mig, sååå skönt. Inte ens mat behöver jag tänka på eftersom vi är bortbjudna ikväll. Hoppas du har en fin o mysig lördag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Hej min vän.
    Det låter som om ni hade en härlig fredag tycker jag.
    Jättefin bild på dig, och din outfit är verkligen i mitt slag :)
    Här har det gått i fotboll idag och nu sitter jag med ett glas rött framför datorn och bara önskar att alla kvällar kunde vara som denna... Mys och lugn o ro :) Lillen o gubben tittar lite på tv.. det är bara Emil som fattas annars är det perfekt.
    Stor kram till dig min fina vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Mysig fredag en stillsam fredag är inte fy skam kram Diana

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har :) Inspiration :) kram Lina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...