måndag 26 augusti 2013

Det där med flygplan... ;) (och ett (o-) passande filmtips;)

Att dela varandras intressen...


...det kan man väl inte påstå att vi alltid gör, jag och Mannen i mitt liv... 

Det där med flyg, till exempel... Jag kan väl inte säga att det tillhör mitt intresse, direkt. Fast ibland hänger jag med på en tur! Allra helst om vi landar på någon liten mysig flygplats och fikar... ;) Mannen däremot, han älskar flyg och flygplan...

I lördags bjöd jag verkligen till och följde med ut till flygplatsen utanför Uppsala, där han är medlem i flygklubbarna (segel och motor). Det skulle visst komma något intressant plan, ett potentiellt bogserplan, tror jag kanske att det var...? (Ja, ni märker ju hur intresserad jag är ;) "Dynamic" hette det i alla fall...
Själv envisades jag med att kalla det "Danny Boy", tyckte det lät mycket tuffare... ;) Vilket inte riktigt gick hem hos Mannen i mitt liv... (????) Alla tjejerna utom Mellantjejen hängde på ut till flygklubben, och vi åt lunchmatsäck där i solen. Riktigt trevligt, faktiskt!

Sol och frisk luft är ju aldrig fel... och kan man glädja någon med att dela ett intresse en stund, så... ja, varför inte? ;) 


Desto enklare blir det att få med Mannen i mitt liv på någon heminrednings-mässa eller så... ;)  (Ge och ta, liksom... ;)

Passar på att ge er ett film tips, passande eller kanske mer o-passande när vi talar flygintresse... ;) 
(Om ni sett filmen, fattar ni varför jag säger o-passande)

VIA
När Mannen i mitt Liv ville att vi skulle se denna film förra veckan, så tänkte jag väl ungefär som innan jag såg Top Gun ... "Ingenting för mig, men jag hänger väl på..."  Tänk att man aldrig lär sig... Top Gun, är en av mina bästa filmer! ;) Denna kanske inte var en av mina bästa, men helt klart riktigt bra! Tycker om när man får tid för eftertanke i filmer, ibland... 

Kan tillägga att det är tur att det är några veckor kvar tills planet lyfter mot Grekland, och att jag egentligen inte är flygrädd.... 


Maria

9 kommentarer:

  1. Ja, jag är faktiskt lite flygrädd, har blivit med åren, men är impad av ett sånt intresse. Kul att kunna flyga iväg själv.. Ge och ta är viktigt, att dela varandras intressen så där lagom.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ingen film jag ska se då, är fruktansvärt flyggrädd o ska flyga till London om två veckor ( kommer krävas ett eller två glas starkande).....Men att flyga själv måste vara en häftig känsla o en härlig upplevelse. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ser att det är fler med mig som är något flygrädda... Varför blir man det med åren? Det värsta var nog när jag av misstag bokade in en resa den 11 september (datumet liksom, datumet!!!) och jag och väninnan som flög med mig höll på att få panik och vi satt till slut och skakade och nästan grät av rädsla för vi hade skrämt upp varandra så. Vi kom både upp och ner och idag kan vi skratta åt det!
    Beundrar sånna män, och kvinnor, som törs ta saken i egna händer och utbilda sig till piloter och flyga dessa maskiner!
    Kram och hälsa din Maverick!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Häftigt, man får kompromissa ibland minsann :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag riktigt avundsjuk på dig! Om min hade det fritidsintresset skulle jag jubla!
    Det var min dröm när jag var ung att ta flygcertifikat, men ekonomin fanns inte till det!
    Filmen ska jag absolut se!
    Älskar att flyga och gå på flyguppvisningar!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Top Gun är en av mina favorit filmer också! Skönt att ha en resa att se framemot..!! Men tänk det där med flygrädsla.jag är inte flygrädd, men gillar inte riktigt när planet är på väg upp! Däremot är min dotter som nu skall med sååå flygrädd. Vi får se hur det går!
    Önskar dej en ljuvlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Gamla flygplan...jo det är läckert!! min Far älskade allt vad flyg heter och om det inte varit för ett brytningsfel på ena ögat, så hade han förmodligen blivit pilot... när han var ung, vi pratar 30-tal, så byggde han små plan, inga plastbyggsatser utan flygplan i trästomme som sedan kläddes med tidningspapper och det blev en typ av papier maché, väldigt läckert!!!
    Tack för filmtipset!! Denzel Washington, en av mina favoriter;) Måste ses!!

    Ha en fin dag!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  8. Älskar att resa, men just tiden i flyget är inte min favorit ;-) Men att få flyga ett mindre plan i trevligt sällskap vore ju inte så dumt.
    Har sett filmen. Sevärd absolut. Tyckte att Denzel Washington gjorde en prestation i sin roll. kram N

    SvaraRadera
  9. Nej inte behöver man dela alla intressen men som du säger så är det ett givande och tagande. Man får väll testa på varndras intressen lite iallafall. Som den gången då jag i början när vi träffades typ en gång om året följde med min nuvarande man på en formel 1 tävling i Tyskland i två dagar!!! Nästan enda kvinnan bland 100.000 tyska män, det du. Efteråt har han sagt att han var äkta impad över att jag ville hänga på och då insett att "hon är nog lite intresserad av mig iallafall".
    Skulle nog hellre hänga med på en flygtur än att gå på biltävling igen. Men så gillar jag att flyga, har alltid gjort. Däremot aldrig förstått fascinationen med just plan och att stå på flygplatser och titta på dessa maskiner som lyfter och landar.
    Blir det tisdagsfika idag?
    Ha det fint!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...