lördag 17 augusti 2013

Det blev bad...(och ett filmtips)

Det kändes som jag var "tvungen" ändå...


Det skulle helt enkelt inte kännas som en riktig fredagskväll annars... om vi inte tog det där badet ;) Tänk vilken betydelse det kan ha... att följa vissa rutiner, få känna speciella känslor som hör till vissa saker. Tänk bara en jul utan julkänsla ;) Nä, ska det vara fredag, så ska det vara fredagskänsla också! ;)
Vi kröp ner i vårt 37-gradiga vatten, vilket känns som en lagom temperatur än så länge, (i höst/vinter ökar vi något) och lät det varma vattnet sänka eventuell stress i våra kroppar. Efter en stunds tystnad och avslappning ventilerade vi våra arbetsveckor tillsammans, jag och Mannen i mitt liv. Vi har väldigt olika jobb, han och jag, (Jag jobbar på förskola med barn i åldern 1-3 år och han är regionschef i byggbranchen) ändå är vi rätt bra på att reflektera tillsammans över vissa saker. Lyssna på varandras vardag, liksom ;) Kanske just för att vi har så olika yrken?? 
Nästan en timme senare klev vi upp som två russin ;) Fortfarande trött, men ändå på ett "nöjdare" sätt. Badet gav lite energi, samtidigt som kroppen varvade ner. 
Idag blir det nog en liten tur till stan, för att se om jag hittar några stolsdynor till de nya köksstolarna, så kvällens middagsgäster slipper få ont i rumpan ;) 

Men först ett litet filmtips...

VIA
Vi går sällan på bio, jag och Mannen i mitt liv, så sällan att till och med sådana här  presentkortsbiljetter som vi fått går ut i datum... (Inte klokt, jag vet!) men en film vi faktiskt såg på bio i våras, var "JAKTEN"  med Mads Mikkelsen. Ett drama i allra högsta grad... Men vilken bra film! Tänkvärd! Jag kan verkligen rekommendera den! Något för en regning lördagseftermiddag, kanske? ;)

Dags att komma igång, denna lördag förmiddag! Trevlig helg på er!


Maria

15 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter ed ert fredagsbad och veckoreflektion. Den filmen ser spännande ut, gillar skådisen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så skönt det där lät! Mysfaktor på hög nivå. Kanske något att göra för oss i morgon, ikväll blir det ju fest. Måste höja vårt till 37 grader, på sommaren har det ju varit för varmt men nu ska det bli riktigt skönt att få krypa ner när det är lite kyligare i luften.
    KRAM o ha en fin dag!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Så underbart det låter med bad! Vi ska skaffa oss en härlig badtunna. Nångång :) Och film är väl mysigt! Tack för tipset :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Så härligt med fredagsbad! Förlänger sommarkänslan...
    Håller med dig i din kommentar, letade massor av inredning igår kväll och nån romantiker blir jag nog inte ;)
    Tack för filmtips blir mer sånt nu, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Tänkte väl det! Klart du ska fredagsbada :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig fredagskväll..mysigt att krypa ner i det vara badet!
    Tack för filmtips också!
    Ha en fin lördag på stan!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Så härligt, vi funderar på att köpa ett ute spa, använder ni erat ofta?
    Är det lätt att sköta?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Mysigt! Kan tänka mig hur avslappnad man blir.
    Hihi, jag har inte varit på bio på 12 år :)
    Ha en fortsatt skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Nu har vi ju inget spa bad men dom ggr man badat så
    Blir det en härlig kombo av avkoppling och trötthet...
    Ååå bio var ett bra tag sen!

    Ha en härlig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Låter som en ljuvlig fredagskväll!
    Visst är filmen bra! Verkligen tänkvärd...för det är ju så lätt att döma...eller hur??
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Underbar fredagskväll! Ja, man blir sådär mysigt avslappnad i kroppen efter ett varmt bad. Fortsatt trevlig helg! Kram Ester

    SvaraRadera
  12. Vilket mysigt avslut på jobbveckan. Som alltid tar jag tacksamt emot filmtips. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Det du tar upp är så himla viktigt.. Att prata med varann! Att kunna prata med varann! Tror det är det främsta tecknet på lyckad relation! Tack för filmtips! Kram Sara

    SvaraRadera
  14. Bilden är så skön. Gillar att drinken ser (eller är) så där rosa och att ljuset runt om liksom är lite discolila. Så coolt och lyxigt ser det ut. Förstår att det är skönt att bara hänga (ligga) där och filura. Att prata med varandra och reflektera över vad som händer och sker i ens liv när man inte är samman.
    Filmen lät bra skulle vilja se den.
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...