onsdag 10 juli 2013

Grå onsdag med filmtips

Onsdag, lill-lördag... Grått och kallt...


Nya inredningsmagasin lyser upp tillvaron ;) :)

Nej, idag var det inte så somrigt, minsann! 13 grader och regn... Vad gör man då en dag som denna? Jo, man har ju redan kollat väderprognosen och planerat in en resa till huvudstaden för att köpa hem lite kemikalier till bubbelbaljan! Perfekt sysselsättning när det regnar! :) 
Gick inte alls så där smärtfritt som vi tänkt oss ;) Det drog ut på tiden, innan vi kom iväg, vi hann åka 800 meter när Mannen i mitt liv kommer på att takräcket skulle av... Vända och plocka av för att slippa det "brölande/vinande" ljud som uppstår annars på motorvägen... Jo, vi hade nog överlevt det också... ;)
Svänger in på macken och köper kaffe. Stoppar ner dem i mugghållarna, sippar en mun då och då. Älskar att dricka kaffe på väg! Lagom framme vid Kungens Kurva upptäcker Mannen i mitt liv att han spillt på sin vita tröja... Så himla typiskt... Han kan ju verkligen inte gå in i poolbutiken med kaffefläckar på vit tröja!!! (Jag vet precis vad han menar, själv blev jag "tvungen" att gå in på Biltema med ceasardressing-fläck på jeansen häromdagen. Men det var ju ändå bara på Biltema... ingen som bryr sig där, va? ;) Jag blev avsläppt för att snabbt springa in på MQ outlet för att införskaffa en ny T-shirt...  
Det blev dyra koppar kaffe, eftersom jag dessutom hade fått betala för stora koppar, och jag bara hittade små... ;) Och till Mannens försvar måste jag berätta att det inte alls var han som spillde, det var muggen som läckte! Upptäckte sen också att även min läckte... Nästa gång blir det termos! ;) :) 


Om det regnar även hos er och ni vill ha ett filmtips:

via

Vi orkade inte vänta till klockan 22 och Morden i Midsomer igår, så vi hyrde en film istället. En mysig film. Lagom rolig och romantisk att se tillsammans med familjen.  

Någon som sett den redan? Vad tyckte ni?


Maria



13 kommentarer:

  1. Hihi vilken galen tokresa det blev;-) Hoppas ni hämtat er;-) Mysigt med film och läsning i detta väder! Ha en go fortsatt vecka! Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket biläventyr... hoppas "ni hade tur med vädret", hihi!
    Ditt toksnygga hem är såååå vackert också Maria! Love it! (fast det vet du nog redan ;-)
    Kram söta! Judita

    SvaraRadera
  3. Här vankas det fotboll i kväll på tv och kanske lite strykning. Har inte sett den filmen. Fiskknivar ser lite ut som små tårtspadar faktiskt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Brr inget sommar väder precis! Här har faktiskt solen visat sig lite idag...men blåser ju som vanligt!
    Tänk vad lite kaffe kan ställa tiill...otur med läckande muggar!!
    Jag gillar också att ha kaffe med mej...passade ju på idag efter läkar besöket! men muggen höll tätt...tack o lov!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hahaha ni löste problemen i alla fall :-) En liten upplevelse verkar det ha varit :-) Den där filmen fingrade jag på hos Hemmakväll i går... men det blev inte den denna gången. Jag har läst boken, så den ska jag absolut se. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, ja kaffe i bilen är inte alltid det bästa även om det är väldigt mysigt, men ni löste det bra o smidigt. Boken är fantastiskt bra så det ska bli kul att se filmen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Har läst boken och den tyckte jag om :) kram raring/Diana

    SvaraRadera
  8. Ljuvligt gott med kaffe i bilen, och latté ska det vara för min del, utan läckage... ;)
    Den filmen verkar passa för hela familjen!! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Kaffe är inte bra, de har jag alltid sagt ;) Inte kul med fläckar!
    Tack för tipset, har läst boken. Har tänkt läsa böcker och titta på film i massor när semestern börjar... Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Vilken dag.. Tur du ser det lite roliga i det ändå..
    Har inte sett filmen men läst boken för många år sedan.
    Skriver upp den på min filmtipslista som jag har.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Älskar kaffe på väg! Stannade på Statoil och köpte när jag var på väg till en god vän i Sörmland. Supermysigt. Typiskt att muggen läckte ;)

    Just den här filmen såg jag på flyget till USA....mysfilm!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  12. Hihi, vilken resa :) Jag tycker också om fika efter vägen men trist med spilda fläckar...

    Så fint ni pyntat vid ert ute-spa! Blev kanonfint med det runda bordet till möblerna, wow!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Ooooo 13 grader, det var inte mycket. Mysigt med kaffe eller för min del te påväg:) Det blir mycket av den varan på bilsemester hit ner:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...