onsdag 19 juni 2013

Äntligen blev den min! (Och ett filmtips)

Ni måste bara få se!


Se min fina, fina ljusstake!

Tidigt i våras, var jag och Mannen i mitt liv, i Stockholm, på Söder och besökte lite små affärer. Bl a affären Berry Details där jag såg en sådan fantastiskt fin ljusstake i turkos färger... Inte super-billig, och jag som byter färg, kände mig lite snål, och köpte ingen. När vi betalt den betydligt billigare krukan i turkos, som jag köpte, och var på väg ut, pekade Mannen i mitt liv på en ljusstake i lila/rosa toner, som han tyckte var snygg! Bara det att han ens sa att en ljusstake var snygg, kan ju vara anledning att slå till ! ;) 

 Ja, nu var det ju så att det var samma ljusstake som jag sett i turkos.. som han nu tyckte var snygg i rosa/lila... Vi gick vidare och jag undrade om det inte hade varit snyggt med den rosa/lila i TV-rummet... ja, där tänker jag ju inte byta färg så ofta... Där får den ju stå framme ett tag, så man får "valuta för pengarna" ;) Våren gick och flera gånger har jag sett ljusstaken på nätet. Ofta slutsåld, och jag beställde den faktiskt en gång, men fick meddelande efter ett par dagar att lagersaldot tyvärr inte var uppdaterat och att den inte fanns i lager... Kanske var meningen ändå att jag inte skulle ha någon? ;) Släppte tanken ett tag, men så hittade jag den på ett annat ställe häromveckan och i måndags, efter en dag på jobbet med tråkigt prat om ledigheter m.m så "tröstshoppade" jag den minsann! 

Ljusstake: Nordal , Ljuslykta: Riverdale,  Vas/ljuslyktor: TineK 
Hämtade ut den idag redan, och nu står den där tillsammans med mina andra fina ljuslyktor på hyllan i TV-rumet! Och alltså, den är så snygg att jag inte kunde låta bli att titta på den emellanåt när vi tittade på film nu i kväll! Förälskelse! ;) Visst är den väl snygg!? ;) :)

Och filmen vi såg...

källa
Den senaste Wallander-filmen som faktiskt släpptes på DVD idag. Riktigt bra! Tycker att de här två senaste Wallander-filmerna håller bra kvalitet! Klart sevärda!
Nu börjar det bli dags att avrunda denna kväll och tänka på morgondagen... Go natt på er!


Maria


12 kommentarer:

  1. Jag tror på att vissa saker är menade för oss :-)
    Du gjorde helt rätt i att "tröst shoppa", kanon fin är den!!!
    Hade min man sagt att något i inredningsväg var snyggt så hade jag nog deckat av och han hade behövt ringa 112 ;)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh den är både snygg och vacker! Klart du skulle tröst shoppa den ;))
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den är suuuuperfin Maria!! Den skulle sitta som en smäck här hemma hos mig också :)) Vilken tur att du hittade på den!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Vad fin den är! Pampig och väldigt snygg i lila!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Urläcker! Perfekt hos er...och jag förstår att du njuter av den Maria! Vacker och snygg i den lila färgerna. Vad roligt!

    Jag har just sett alla de tidigare Wallanderfilmerna och jag tycker så mycket om dem! Krister H är super och miljöerna är härliga. Älskar Skåne!

    Stor kram, glad midsommar!!

    LOtta

    SvaraRadera
  6. Ooohh så snygg den var. Visst är man knäpp ibland när man inte riktigt kan bestämma sig. Ibalnd gör jag också som du och efteråt tänker jag att jag skulle allt ha köpt det. Så ibland lever jag tvärtom och slår till på momangen, oftast blir det bra men visst händer det att det varit bättre att tänka till.
    Wallander är en favorit i huset. Då de visas textade här hos oss tittar vi alltid när de visas. Precis nyligen såg vi den sista, av den omgången när C Henriksson spelade mot Lena Endre. Så bra! Och precis som Lotta säger så har dessa filmer väckte en känsla för Skåne. Vill dit och titta nästa gång jag är i Sverige.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Verkligen fin och lite annorlunda ljusstake, kul att den blev din till slut. Ha en fin och mysig midsommar. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det en underbar känsla när man äntligen slår till på nåt man funderat på att köpa länge... Ljusstaken är jättefin och passar som handen i handsken hos er! Kul att mannen också gillar den..! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Den ljusstaken var verkligen riktigt snygg!! Men vad man kan ångra sig bittert att man aldrig slog till...
    Måste säga att min make har fantastiskt bra smak när det gäller att välja tapeter, möbler mm, men jag vill ju gärna ha känslan av att det är jag som valt..*fniss*
    Idag börjar min ledighet, kompledigt idag, och semestern på måndag!!!
    Önskar Dig en strålande dag, kram Kate

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att du äntligen fick din fina ljusstake!! Härlig känsla du beskriver. Den passar superbra där på hyllan.
    Ha det gott
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Den var verkligen super läcker!

    Önskar dig en härlig midsommar helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Jaa den är verkligen FIN!! Riktigt snygg!! Jag gillar lila:) Ha en fin midsommar:) Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...