onsdag 1 maj 2013

Valborg, första maj... och ett par filmtips

God morgon denna första dagen i maj!


Solen skiner in så vackert, och jag blir än en gång påmind om att jag behöver putsa alla fönstren... 

Hoppas ni hade en fin, trevlig, skön, kul (eller hur ni nu ville ha den? ;) Valborg igår! Hos oss firar vi inte Valborg speciellt, eller ja... inte Mannen i mitt liv och jag i alla fall. De äldsta döttrarna firar ju inne i Uppsala och bevittnar den omtalade forsränningen, förstås ;) När barnen var små gick vi och kollade på brasan, men det var ett antal år sedan sist. Nu klarar alla att roa sig själva ;) Nej, det var en lugn kväll hemma i TV-soffan för mig och Mannen, en skotträdd vovve, och hämtmat ;)
Första maj idag då, och en ledig dag! Härlig bonus! En tur till stan, för att uträtta några små ärenden och lite fix hemma står på schemat. Kanske putsa något fönster? ;)

Kanske någon av er har en slö-dag idag, och vill ha ett par filmtips?

Lite spänning?
bild VIA

Eller, kärlek, humor och lite sorg...
bild  VIA

Vi har sett dessa filmer, den senaste veckan. Båda är helt okej, men den sista var bäst av dem. Dock lite sorglig, så jag som blivit så känslig på äldre dar, satt med tårar i ögonen till och från... Näsduk kan vara ett tips, alltså... 

Nu ska jag äta färdigt min frukost, sen hopp in i duschen, så vi kommer iväg i tid ;) Vad gör ni andra denna "röda" onsdag? 


Maria 

11 kommentarer:

  1. Tack för filmtips!
    Mysigt hos dig. Vi hade en lugn kväll i soffan och kollade på Real Madrid - Dortmund i Championsleague igår:).
    Nu är det snart dags för valppromenad, jag tar nog på mig en extra fleecetröja, för usch vad det blåser kallt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön slappar-afton med hämtmat!
    Här har vi nästan varit ute hela dan... Härligt!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Ni verkar haft en liknande kväll som vår , men maken fick åka ner med barnen till brasan:) tack för filmtipsen. I kväll blir det någon film. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön valborg ni hade igår, vi var bara en stund och tittade på elden men det blåste ju så kallt. Idag har det blivit lite trädgårdsarbete gjort och en löptur oxå.
    Den första filmen har jag inte sett men den andra har jag sett några gånger, man kan verkligen leva sig in i den sorgliga filmen och tårarna kommer även hos mig kan jag säga..
    Ha en fin kväll.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  5. Så skönt du haft, tycker jag! Mysigt att ta det lugnt i tv-soffan. Den sista filmen har jag också snyftat till, underbar men sorglig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här firar vi inte heller på nåt särskilt sätt... En god middag och tv-häng funkar perfekt! :)
    Bra med filmtips igen, tackar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för filmtips, tror jag skulle gilla den sista filmen, bäst att skaffa ett gäng näsdukar först då :)

    Ha en fin första majkväll!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Ingen slödag här inte. Vi har haft veddag. Sambon körde motorsågen och jag vedklyven.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blogg du har. Hittade hit för första gången nu ikväll. Ska fortsätta att kika igenom den nu.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Blir alltid glad av att få filmtips, har inte sett någon av dem, så de får jag kika på framöver. Här var de oxå en lugn o skön Valborg, inget direkt firande, bara god mat, dryck o en brasa...i kaminen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Ibland behöver man inte fira alla helger, skönt att bara vara hemma o njuta!
    Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...