torsdag 23 maj 2013

Utsidan

Alla har vi väl hört att det är insidan som räknas? ;)


Men idag är det fokus på utsidan ;) Veckans tema hos Fabriken är just Utsidan. 

När det gäller vårt hus, så har vi faktiskt lagt en hel del fokus även på utsidan. Arbetade detaljer på husknutar och fönsterfoder.


Fönster och dörrar i grått, som bryter av mot den vita liggande panelen.
Även utsidan är viktig att den känns trevlig och dekorerad, tycker jag ;)

För att se fler "utsidor", tittar ni så klart in till FABRIKEN!


Maria

30 kommentarer:

  1. Vacker och genomtänkt utsida. Gillar er "lilla"uteplats. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Älskar detaljerna på ert hus! Den här årstiden känns det som om utsidan nästan räknas mera
    än insidan... önskar bara att den här säsongen vore längre!
    Sol i dag, men kyligt i luften så en påminnelse om hösten dyker upp,
    men den skakar vi snabbt av oss.
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Så fina detaljer ni har på huset. Mysigt där med borde och stolar som kanske passar till en kopp kaffe på morgonen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Snygga detaljer på huset!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Visst är det insidan som räknas men för den delen ska man väl försöka hålla ett fräscht yttre. :) Och det har ni gjort jätte bra!!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. så snygga detaljer på ert fina hus!
    Ha en fin torsdag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Så fina detaljer och vilken mysig entre!
    Ha en fin torsdag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Så fina detaljer! Och en mysig sittplats :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag är ytlig och gillar fasader :-)
    Erat hus är så fint med alla sina detaljer som ni ritat och fixat med själva, man kan ana att det finns tanke och känsla bakom detaljerna.
    Sedan blir jag så glad när jag ser så mycket fina blommor i krukor. Här har mina totalt dött ut nu. Till sist så glömde jag bort att vattna dem för vem tänker på det när det inte är sommar längre. Nu funderar jag på att gå och köpa lite "vintergrönt" och förgylla tillvaron med och vårt nya däck. Det är fördelen här att man kan istort sett odla året om.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så snyggt med dessa detaljer, gör huset personligare! Mycket fint du har planterat oxå, kran Suss

    SvaraRadera
  11. Verkligen fina detaljer, ser mysigt inbjudande ut med stolarna och bordet!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  12. Väldigt vackra detaljer på ert hus, ser riktigt genomtänkt ut! Blir så glad när jag ser ett nybyggt hus med lite snickarglädje till skillnad mot alla "lådor" som byggs idag (bor själv i en låda :-) ).

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Så vackert hus ni har, älskar alla vackra detaljer!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  14. Såklart man måste tänka på utsidan också och ni hade ju ett ypperligt tillfälle när ni byggde :)
    Älskar eran veranda!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Visst är utsidan..lika viktig som insidan! Iaf vad det gäller hus och hem...:)
    Huset är så vackert..och planteringarna...är så fina!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Superfin entré och porch...! Ser väldigt inbjudande och välkomnande ut!
    Ha de bäst , kram Kate

    SvaraRadera
  17. Så fint du har det..åå jag älskar detta, jag behöver utomhus inspiration.Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Gah, så snyggt hus du har. Älskar detaljer!! Och pardörrar, vilken dröm:)). En välkomnade entré är så mycket värt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Verkligen fint, underbar sittplats, kram

    SvaraRadera
  20. Ååååå va fint ni har det! Ursnyggt med liggande panel...
    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Ni har det verkligen fint på er veranda!! Det har jag alltid tyckt!!! Tänk va härligt att sitta dör med lite kex och vin en ljummen kväll!!
    Ps var gärna med och tävla på min blogg om ett bra (och godkänt) ögonfransserum!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig utsida du har, så välkomnande o alla snygga detaljer, gillas. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  23. Heja er som är så duktiga att få det vackert för "utsidan" räknas ju också :)) Verkligen vackra detaljer, genomtänkt. Och så fint du dekorerat på altanen, gah... härlig inspo, tack för det!

    Önskar dig en fin helg!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  24. Fint du har det Maria så hemtrevligt kram Diana

    SvaraRadera
  25. Så fint ni har! Jag tycker också att utsidan är viktig och längtar tills vår är klar ;)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  26. Väldigt fin utsida har du! Hoppas du får en fin fredag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  27. Ni har det så fint... På både utsidan o insidan :)
    Jag tror att det kan funka på onsdag, va kul :)))
    Vi kan väl höras lite närmare, jag tror kanske närmare 1830 till 19 om det passar dig.
    Vart ska vi ses tro?
    Kram kram o ha en underbar helg.
    Jessica

    SvaraRadera
  28. Underbara utedetaljer på ert vackra hus Maria!!

    Trevlig helg

    Kram!

    SvaraRadera
  29. Vackert ni har det..
    Ha fina söndagen, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...