torsdag 2 maj 2013

Stilleben



Veckans tema hos Fabriken: Stilleben




Så här står det att läsa (något förkortat) om stilleben på Wikipedia:

Stilleben... "...är en motivkategori inom måleri och fotografi, som bara innehåller föremål. Ofta gäller det sådant som hör till hemmet – bordsserviser, blommorböcker – men ibland dödskallar (vanitasmotiv), dött villebråd etc. sedda på nära håll" 





Hemma hos oss finns stilleben överallt... Jag älskar att inreda och dekorera med vackra föremål. Ofta gamla bruksföremål blandat med rena "prydnadssaker" och gärna tillsammans med ljuslyktor och lampor. En och annan blomma och ofta böcker ;) Och saker byter plats och bildar nya stilleben. Ofta! 








För att se fler fina stilleben tittar ni så klart in till FABRIKEN


Maria

20 kommentarer:

  1. Mycket härligt och inspirerande. Blir sugen på lite en det ena en det andra när jag ser dina bilder.
    Ha en skön torsdag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt! Du lyckas verkligen få till många fina inredningsdetaljer!
    Önskar dig en härlig torsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Härliga stilleben i Ert hem! Önskar Dig en ny skön månad och en toppendag Maria!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Så fint och vad vackra bilder. Ha en skön torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Du lyckades få till riktigt fina stillebens bilder. Ha en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vackra stilleben hemma hos dig!

    Ha en fin torsdag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Vad fina stilleben du har hemma hos dig! Du är så bra på det.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Så vackert o inspirerande. Du har verkligen öga för det där med detaljer, själv tycker jag det är rätt svårt att få till det så det känns "rätt". Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder finis kram Diana

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket vackert ögongodis du har hemma hos dig! Jättefina ting och vackert arrangerat! Du har "inredningsblicken" :)))



    Stöööööörsta kraaaaaamen aka

    SvaraRadera
  11. Snyggt som vanligt hos dig Maria. Jag gillar mest böckerna och kronan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  12. Fina stilleben..
    Gillar när man samlar ihop flera.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  13. Åh så mycket fina saker du har- var för sig och tillsammans! Kram Sara

    SvaraRadera
  14. Jättefint! Gillar stilleben och har hittat flera platser. Dina saker passar så fint ihop. Jag har just ni pippi på reg skyltar från olika stater...;)

    KRAM och trevlig helg!

    Lotta

    SvaraRadera
  15. Hej min vän!
    Underbara stilleben :)
    Det syns verkligen att du har den rätta känslan för inredning och allt vackert :)
    Dina bilder är alltid så vackra!
    Ha en jätteskön och mysig fredag fina Maria!
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Det blir verkligen superfint när man samlar sakerna i grupper. Älskar regskylten!

    Önskar dig en fin fredag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Så vackra stilleben!
    Jag gillar också att omge mig av stilleben! Och de är så enkelt att förändra!
    Skön helg på dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Jaha det fick bli en ledig dag idag och svärmor kommer snart förbi på lite lunch så jag har varit och handlat, det fick följa med lite annat än bara mat hem med, jag köpte fina nejlikor, 2 st nagellack ett grönt och ett rosa sen fick en ögonbryns färg komma med hem också, den jag hade hemma som är min sambos egentligen är alldeles för ljus för mig jag måste nästan ha svart medans han kör på naturligt brun.
    Ha en fortsatt bra dag, nu ska jag börja med maten
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Perfekt när man kan man flytta runt sakerna och nästan få en ny känsla...
    Fina bilder du tagit :)
    Önskar dig en fortsatt härlig fredags kväll
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  20. Fint! Ja, visst kan gamla saker kännas som nya bara de står på en annan plats :)

    ha en fin helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...