torsdag 16 maj 2013

På köksbordet

Torsdagstemat vecka 20


Ett inlägg till fabrikens tema, "måste" jag få till ;). Denna veckan är det "på köksbordet" som gäller.

Jag har valt att tolka det i all sin enkelhet. Direkt ur vardagen.

Precis som det ser ut, bara. Jag har lite svårt för det där med dukar på borden, annat än när jag just dukar ;) Dukar till middag, med löpare, tabletter, underlägg eller vad det nu blir... ;)
Istället använder jag en klinkerplatta från hallgolvet som "bricka" att samla ihop "piffet" på. Piffet för tillfället består av snittblommor i den vackra kannan jag fått i födelsedagspresent, ett par "tokfyndade" ljusstakar som fått sig lite "tassels", en rolig ljuslykta i form av ett garnnystan och så den söta lilla dalahästen från Nusnäs.

För fler fina tolkningar tittar ni förstås in till FABRIKEN


Maria

19 kommentarer:

  1. Väldigt fint, ljust och skirt. Nejlikor är så fina tycker jag och står länge. Ses/ Pia

    SvaraRadera
  2. Snyggt med den taklampan där!

    Ha en fin torsdag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Fiffigt att använda klinkerplattan på bordet.. det ser jättefint ut!
    Kannan gillar jag verkligen, kan bero på att jag är riktigt svag för just kannor :)

    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Snyggt som alltid, gillar skifferplattan mycket. ha en fortsatt fin vecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Fint på ditt köksbord! Jag är inte heller så mycket för dukar förutom när det är "fest", smart idé med klinkersplattan. Kramis Suss

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Smart med plattan som binder ihop allt!
    Blir inget köksbordinlägg från mig denna gång, dotterns svenskaprojekt tar upp hela bordet just nu... Kul, men inte så roligt på bild!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Ser enkelt och snyggt ut! Jag gillar plattan.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det! Snyggt med klinkerplattan på bordet. Kul när man kommer på ett sätt att använda en sak, helt annorlunda än vad saken är ämnad för. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Så snyggt i sin enkelhet, fiffig ide med klinkerplattan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. så jätte fin bild på köksbordet temat du tagit. Hoppas du haft en fin dag.
    Kram jennie

    SvaraRadera
  11. Enkelt och snyggt!
    Önskar dig en härlig helg, hoppas värmen kommer som utlovat

    Må så gott
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  12. Stilrent och snyggt kram Diana

    SvaraRadera
  13. Fint på ditt köksbord!
    Ha en fin helg!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  14. Jamen suuuuperfint!!!! Så fint med klinkerplattan, vilken fiffig idé! :) Och så vackert med nejlikorna i krukan!!


    Önskar dig en finfin helg!


    Stöööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  15. Sååå fint och fräscht. Gillar den söta ljuslyktan, vet du var kan man hitta den ?
    Ha en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Vackert - väldigt fint med snittblommorna i kannan, kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  17. Jättefint! Jag älskar snittblommor ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  18. Snyggt som alltid. Njut av söndagen.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Alltid så fint hos er! Underbart köksbord (och kök!)

    Vilken superhelg ni haft! Njutit av bilderna på IG.

    Ha en jättefin vecka!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...