söndag 19 maj 2013

Min födelsedagspresent (och en söndagsbild, till sist)

I helgen har vi avverkat min födelsedagspresent, jag och Mannen i mitt liv!


Ett roligt, trevligt och mysigt dygn i Stockholm. Vi började med att åka ut till Fjäderholmarna, vårt paradis ;). Innan lunch, på Fjäderholmarnas krog, "picknickade" vi lite med bubbel på en parkbänk. Ett fågelpar, hade "snott" "vår klippa" och det var inte läge att störa... hon ruvade och han vaktade! ;) eller kanske det var tvärtom???   
Tyvärr tillät inte vädret att sitta ute och äta lunchen, men vad gör det när man sitter vid fönstret och blickar ut över havet... 
Mätta och löjligt nöjda åkte vi tillbaka in till stan, några timmar senare. En öl i Gamla Stan, istället för en tänkt drink på Gondolen...uteserveringen hade visst inte öppnat för säsong...
Efter dusch och ombyte, så traskade vi iväg till Gamla Stan igen, för en bit mat. Senare, då det blivit mörkt och vi begav oss tillbaka till hotellet, tog vi en extra runda genom Gamla Stan. Stämningen var smått magisk i den ganska ljumma och lagom lugna utekvällen. Jag bara äääälskar Stockholm!!!!


Efter en stadig hotellfrukost med allt vad det innebär, njöt vi av sol och värme på promenad runtom i de olika delarna av stan, innan vi avslutade med en kopp kaffe, innan hemfärd.



Kameran fångar en och annan detalj här och där, och man smälter lätt in bland turisterna ;) Detta får också bli min söndagsbild, till FABRIKEN så här i "elfte timmen"... 

Supernöjd över en härlig helg, tar jag nu söndag kväll och hoppas på en lugnare vecka än den som gick... vi hade fullt upp varje kväll, inför gjutningen i fredags;)


Maria

27 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en alldeles perfekt helg! Fin bild på dig!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt dygn i vår vackra huvudstad!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Underbart! vad mysigt ni verkar ha haft det. Fin bild på dig Maria. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Huvudstaden är allt härlig! Det var ganska länge sedan jag var där... blir sugen på en resa dit nu när jag ser dina bilder och läser allt kul ni har gjort :-) Härligt!!

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ha haft en underbar helg!
    Önskar dig en bra kommande vecka! ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Låter underbart! Stockholm är en härlig stad och dit åker jag gärna!
    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Härligt, så underbart med egentid för varandra.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbart! Bara ni två....<3

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt dygn på tu man hand! Jätttemysigt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig helg ni har haft och vilken toppen födelsedagspresent! Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Det låter som en perfekt helg:)Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Så mysigt Maria! Vilken härlig födelsedagspresent! En sån borde alla önska sig!
    Tänkte jag skulle boka nåt romantiskt till mig och maken framöver, det behöver vi efter allt som hände i mars...:( Det gäller att fånga dagen och njuta av dagen!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  13. Vad ni är duktiga på att ta hand om varann!! Härligt!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  14. Det låter som om du har haft en kanon bra helg.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Har ju sett lite av helgen på Instagram ;)
    Låter som en riktigt bra present, kram Suss

    SvaraRadera
  16. Så härligt att få komma iväg så på tu man hand! Bara strosa och få koppla av...
    Ha en härlig start på veckan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Visst är Stockholm fantastiskt!!
    Låter som en fantastisk helg! Just detta som jag skrivit om förut...att man gör någonting tillsammans!
    Önskar dej en härlig måndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Hej Maria! Du får mig att sakna mitt Stockholm. Gondolen var en favoritbar. När jag bodde där så blev det många fredagar efter jobbet som vi träffades där och tog en drink eller två innan vi gick hem och tog helg. Min man snappade upp att jag gillade stället och bestämde sig för att det var stället att fria på. Så nu har Gondolens cocktailbar en extra stor plats i mitt hjärta.
    Kramar till dig!
    Anette

    SvaraRadera
  19. Vilken fin present, mysigt att rå om varandra.
    Ha en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Skönt att kunna unna sig det ibland...
    Hoppas du får en lugn och fin vecka nu!
    Kramen Susanne

    SvaraRadera
  21. Låter som en riktig toppenhelg! Sånt där lever man länge på... :)
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  22. Så mysig helg ni verkar ha haft det i huvudstaden!
    Såna helg skulle man unna sig lite oftare :)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Stort GRATTIS i efterskott min vän!
    Jag kan tänka mig att ni hade en underbar och mysig helg tillsammans du och mannen i ditt liv :)
    Stor kram till dig o ha en riktigt fin onsdag!
    Jessica

    SvaraRadera
  24. Visst är det mysigt och minnesvärt och makalöst att få ett dygn på tu man hand. Min man är utomlands en längre tid nu men innan han åkte var vi en weekend i London - supermysigt!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  25. Tack så mycket, ja armbandet fastnade jag för direkt när jag såg det, tänkte att det kan bli riktigt snyggt med det turkosa när man har blivit solbränd. Jag är sugen på något i orange med men har inte hittat något ännu men det kommer säkert.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  26. Låter alldeles underbart! Vilket härligt dygn på tu man hand i storstan!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...