fredag 31 maj 2013

Att känna fredagskänsla

Snart är den över, för denna vecka... fredagen med den berömda fredagskänslan...


Jag startade dagen duktigt och nyttigt med en halvtimmes powerwalk, direkt efter att jag klivit ur säng. På med nya träningskläderna och ut bara ;) En vända runt hela kvarteret. Tänk vad mycket man hinner reflektera över på en halvtimme...
Jag har bott i detta kvarter i drygt tolv år (11 år av dem, i förra huset, ca 6-700 m bort) och insåg att det finns de som haft samma gardiner uppe i säkert 10 år... Ja, alla kan ju inte vara som jag och vilja förändra... en del kanske helt enkelt har hittat sin stil ;) 
Vid ett par tillfällen såg jag och kände lukten av ett par personer som startade sin morgon med en cigarett... skönt att inte ha den vanan! Eller ovanan, kanske man ska säga... 
Jag passerade ett hus där jag och Mannen i mitt liv tillbringat många roliga lördagsmiddagar "förr" på den goda tiden, innan familjeförhållanden förändrades för vissa... Kände lite saknad... saknad över hur saker och ting kan ändras "bara sådär"... 
Nöjd och nyduschad och med en ordentlig frukost i magen, var det dags att gå till jobbet. Sol, värme och glada skratt med fina kolleger... blir det mycket bättre? Jo... det är klart... när jag kom hem blev det bubbel och räkfrossa med familjen, och det slår ju det mesta... ;) Även en liten Aperol Spritz bjöds det på minsann ;) Ute på porchen! Så klart! Men nu hör ni... nu är det snart dags att luta huvudet mot kudden.... ;)

Hur har er fredag varit?


Maria



15 kommentarer:

  1. Härlig fredag du haft! Vi har grillat och druckit vin på altanen. En skön Lykkepromenad som avslutades med en stund i däckstolen utanför. Så skönt att bara slappa:).
    Ha en mysig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar start på fredagen. Jag gillar oxå powerwalk direkt på morgonen innan frukost...men hinner inte innan jobbet:( Jag är väl för trött eller börjar för tidigt...hihi...morgonpromenaderna blir ganska ofta när jag har ledig vardag...härligt!! Ha en fin helg Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken bra start på dagen! Inte dåligt att hinna med en PW före jobbet! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  4. Skönt med PW! Och att göra den direkt på morgonen! Ja, visst är promenader perfekta för att rensa huvudet en stund...
    Trevlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Underbart att starta dagen med en pw!!
    Ha en fortsatt härlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ha en fin helg raring kram Diana

    SvaraRadera
  7. Låter som en bra fredag och jag känner att jag längtar tills jag börjar jobba igen, bara för att få känna den där fredagskänslan på riktigt igen.

    Önskar dig en trevlig lördag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. PW är som bäst på morgonen bara man kommer ur sängen. Jag är luttrad och kryper ur bingen vid 6 rycket och vaknar till liv med en kaffe och så blir det en 30-40 minuter på löpbandet (för ut hinner jag inte med två små tjejer i huset) innan morgonrutinerna sätter in. Så skönt att "ha det gjort".
    Det låter som du startat upp för en fin helg. Njut!
    Kram ANette

    SvaraRadera
  9. Ja tänk..så skönt det är att få rensa huvudet ibland!
    Jag gjorde det förr...när jag sprang..men den senaste tiden när jag har sprungit...tänker jag inte på någonting alls...! Underbart det också..:)
    Låter som om du hade en fantastisk fredag!
    Önskar dej en fortsatt mysig lördag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Har äntligen kommit igång med mina PW o jag kör oxå alltid innan frukost. Tycker det är en fantastisk stund på morgonen när allt är lugnt o stilla, fåglarna kvittrar o solen värmer så skönt, älskar det. Sen hem o får äta en efterlängtad frukost det är underbart att starta en dag så. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Hej finaste vän.

    Ja men visst är det härligt med dessa promenader... man får rensa hjärnan och lägger märke till saker man inte sett förr trots de funnits där... Jag typ jämt....
    Hoppas vi kan ses nästa gång jag kommer :)
    Hoppas även att det som hänt hemma inte är tråkigheter...
    Ha en underbar lördagskväll.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Vilken skön start inför helgen! Underbart! Så ska man alltid börja dagarna tror jag.
    Men de där som startar med en cigarett. Nej jag förstår det inte.
    kram

    SvaraRadera
  13. Alltid skönt att gå på morgonen, då har man det liksom gjort!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  14. Härlig start på helgen!!

    Och vilken bild...wow!!! På porchen dessutom...love it!!


    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  15. Jättefin bild! Och vilken härlig fredag, så duktig du är som tar dig ut på motionsrunda, jag måste ta och skärpa mig och komma igång också...

    Önskar dig en finfin söndag!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...