tisdag 28 maj 2013

Ateljétid - 54:e klänningen

Äntligen, säger jag...


Äntligen har jag hittat tid och "sy-lust" samtidigt... ;) Som jag längtade efter att min ateljé skulle bli klar... och så blev den det. Men jag hamnade i någon slags "inspirationskris" eller något sånt... Visste inte alls vad jag ville sy... Och så började jag fundera på olika saker... och så kom det en massa annat som stal min tid istället... 

Men så äntligen igår, när jag slutade tidigt så plockade jag fram tyger, spetsar, mönsterpapper och ritade av klänningen som jag fick i födelsedagspresent. 

Klippa, nåla, sy, prova... 


Lagom till läggdags var jag klar med mitt projekt! Min 54:e klänning! Det var över ett år sedan jag sydde något klädesplagg sist. (En klänning då med...

Nu hoppas jag att både tid och lust infinner sig väldigt snart igen, för det var så himla kul att sy igen!


Maria

17 kommentarer:

  1. Gud vad du är duktig, underbar klänning! Önskar verkligen att jag kunde sy så bra.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Men, sy en så fin klänning på en kväll!?? Hur är det möjligt?! Du är en sydrottning:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ojojoj så duktig du är! Jag förstår att du tycker det är kul att sy mär dina resultat blir så bra. Ha en skön kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vilken jätte fin klänning du har sytt, duktig du är.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Nä nu smäller jag av i ren avund, kan du sy kläder oxå. På en kväll syr du en galet snygg klänning som jag inte skulle kunna fixa under ett helt liv. Jisses så duktig du är jag är verkligen superimpad. Förstår att din garderob svämmar över av fina klänningar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Otroligt, gjorde du den på en kväll! Jättefin! Önskar jag kunde sy såna saker...här blir det mest att fålla gardiner eller lappa igen gamla jeans :)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  7. Så himla fin den blev Maria. Får vi se den på också?
    Vet du jag känner igen det där med förlorad inspiration. När vi flytta och jag packade ner allt och till sist kunde packa upp i mitt nya arbetsrum så infann sig aldrig inspirationen. Mest berodde det väll på att man gör så mycket annat i nytt hus, fixa och donar och pysslar med annat att tiden liksom inte räcker till. Men jag saknar fortfarande lite extra inspiration så att jag kan sätta mig ner och göra lite "pyssel".
    Blir det klänning 55 snart då?
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Sååå fin Maria, verkligen! Den sista klänningen kan vi väl också få se..:)
    Här i lilla Sala finns ingen tygbutik tyvärr, så att sy kläder ha inte hänt på flera år för min del!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du hitta tillbaka! Jag har tyg och mönster som ligger och väntar men jag har faktiskt packat upp min nya symaskin och sytt en del fast överdrag till båtdynorna. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Duktig du är! Så kul att kunna sy..och fixa sina egna kläder!
    Önskar dej en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Wow, så fint!Du är jätteduktigt och hoppas du hitter mer tid till att sy. kram Victoria

    SvaraRadera
  12. Wow... Oj vilken sömmerska du är! Va roligt att kunna sy egna kläder!!
    54 klänningar... :) du skulle kunna ha en inläggsserie med alla dina klänningar! 54 inlägg fixade! ;) Och köra det en gång per vecka... typ "klänning nr 1" och så fortsätta till nr 54 (eller om det kanske tillkommit några tills dess..!). Jag skulle tycka att en sån inläggsserie va riktigt kul! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Ååå så fint. Jag har alltid velat kunna sy men tyvärr har jag inte den talangen (i heller). Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Vad underbart att ha en atalje och vilken fin känning. Imponerande, själv avskyr jag att sy men sysslar gärna med annat. Kram

    SvaraRadera
  15. Tack jag hoppas verkligen att det går bra på måndag.
    Ha en fortsatt bra kväll/ natt
    Kram och god natt/ Linda

    SvaraRadera
  16. Åh, vilken underbar klänning vännen stor kram fina vännen/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...