måndag 13 maj 2013

Annorlunda dag med trevligt besök!

Kikar in för att visa att jag lever ;)


Tack till er, som tittar in hos mig, trots att jag varit usel på att besöka er... (Och jag hade till och med missat att jag vunnit en utlottning!) Jag har ju som sagt "lyckats"  sabba min bärbara dator, och jag är inte riktigt vän med familjens övriga datorer... Det är nog meningen att jag ska hålla mig borta från nätet??? ;)  Min dator ska lämnas in på lagning och sen så... Då är jag tillbaka fullt ut!!!!  Vill ni, så finns jag också på instagram, under Wiker71. Hittar ni mig, hittar jag er ;) :)
Dessutom har jag haft lite fullt upp här ett tag. Har fixat lite här hemma med både det ena och det andra. Idag hade jag nämligen fint besök här, av två duktiga supertrevliga tjejer! En fotograf och en stylist, minsann! (har inte frågat dem, om det är okej att länka till dem, så därför låter jag bli) En riktigt trevlig dag har vi haft tillsammans då de fotat vårt hem och hus.
Jag bekänner... det är en "dröm" jag haft sedan jag köpte min första inredningstidning och läste ett "hemma-hos-reportage" hos någon som arbetade med textilier... "Åh, jag vill också ha en tygaffär och visa upp mitt hem" var min tanke...
Det har gått många år sedan dess och jag har fortfarande ingen tygaffär ;) Men förhoppningsvis hamnar reportaget i alla fall i någon tidning ;)Tack till er tjejer som gjorde min måndag så rolig! Vilken inspiration och energi denna dag gav mig! 
Jag till och med lagade till en festligare middag till familjen, än den vanliga "måndagsfalukorven" ;) Jo, jag var ju tvungen att ta reda på lite av all timjan, jag köpt som piff... för att inte tala om alla citroner... Nu får vi dricka citronvatten, tills vi surnar ;)

Ha en fortsatt fin måndagskväll! 


Maria

27 kommentarer:

  1. Spännande!! Hoppas verkligen för Din skull att någon tidning vill visa upp Ert fina hem!
    Måndagskram till Dig!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Va roligt!! Förstår din känsla!
    Och jag håller tummarna för att det blir ett "hemma hos dig" reportage:))

    Kramar till dig!
    Fredrika

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir ett reportage!! Så spännande och kul!!! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  4. Aha, därav alla fina instagrambilder idag. Roligt,jag har legat sjuk hemma så då är det skoj med många bilder på instagram, liksom det enda jag orkat göra kolla min mobil:) Så spännande! Klart det kommer komma i en tidning, frågan är vilken? Du berättar väl det så jag kan springa och köpa den. Jätteskoj, du har så fint hem.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Men så roligt att förverkliga sin dröm! Snart blir det tygaffär också ska du se! Krram Nilla

    SvaraRadera
  6. Men vad roligt, hoppas det kommer i en tidning sen då och lova att du berättar i vilken tidning det blir! :)
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig måndag..med bl a spännande besök!!
    Önskar dej en God Natt, vännen!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vad spännande, du får berätta när det är dags att kika i en tidning!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Haha jag tror inte ni surnar jag tror förr att i tillfrisknar hehe. Ge aldrig upp en dröm (önskar jag levt efter det själv). Ha en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Spännande :) kram fina du/Diana

    SvaraRadera
  11. Vilken ära och vilken upplevelse! Hoppas så att vi får se ett reportage! :)

    SvaraRadera
  12. Oj så spännande! Du måste berätta när reportaget går i tryck. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Oh vad roligt och spännande att få vara med i reportage :-) men de kan man ju förstå med ert fina hem :-)
    Jag lägger till dig på instagram, är inte så haj på de än *seg* men de kommer väl.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej fina du!
    Jag har minsann ingen trasig dator att skylla min bloggfrånvaro på..
    Men du så spännande! Jag undrar ju förstås om det var Anna o Carina som var hos dig..;) De fotade mitt kök i feb. och är verkligen helt underbara båda två.
    Så roligt det ska bli att få se ert fina hem i tryck sedan.
    Vilka fina fina döttrar du har och vad mysigt med tjejshopping...
    fniss...kan tänka mig att det brann i plånboken...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Spännande... Hoppas du senare avslöjar var man kan hitta reportaget!

    Ha en fortsatt fin tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  16. Åh vad kul, det ska bli spännande att se i någon inredningstidning framöver. Kram Victoria

    SvaraRadera
  17. Ååååå va kul!!! Jag känner till den där känslan... :) ser fram emot att se vilken tidning det hamnar i!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  18. Å så kul! du måste berätta sen vilken tidning!

    Jag förstår din frustration, jag vill också bara ha min gamla dator som jag är bekväm med! Hoppas det löser sig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Men fick inte du datan när du fyllde år?? Redan haft sönder den!

    Kul med fotograf hemma. Se hur någon annan ser på ens hus.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  20. Hej Maria!
    Tusen tusen tack själv för igår! Jätteroligt att träffa dig och att få uppleva ert fina hem!
    Måste också få berömma dottern igen för den goda salladen hon gjort i ordning!
    Så gott! Ska absolut försöka få till en sådan här hemma också någon dag :))).
    Varma kramar, Carina

    SvaraRadera
  21. Vad spännande!! Blev genast nyfiken på din sallad, håller som bäst på att leta salladsrecept!
    Du måste tala om när det kommer i tidningen, så man kan köpa den!
    kram Helena

    SvaraRadera
  22. Wow vad spännande. Måste varit hur kul som helst o nu håller jag alla tummar o tår att jag får rusa ut o köpa magasinet som ditt fina hem kommer att visas i. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  23. Hej min vän :)
    men så kul! Förstår att de vill fota i ert hem, så vackert och hemtrevligt som ni har det :)
    Du måste berätta vilken tidning det kommer i sen :)
    Min resa är framflyttad 1 vecka så datum som gäller nu är 29-31/5.
    kraaaaaaaam :)
    Jessica

    SvaraRadera
  24. Åh va spännande med ett repotage, berätta mer om det :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  25. Trist med trasig dator. Jag skulle få stor abstinens av att inte kunna vara på nätet dagligen, mitt beroende ;-)

    Tänkte fråga om lite hjälp om du nu hinner kika ut nåt innan sista datum ;-). Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till imorgon 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  26. Men....vad kul, blir spännande att läsa, du säger väl till?
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  27. Åh vad spännande, och är det Carina o Anna som gjort reportaget så är jag säker på att det blir både bra och publicerat! Det ser jag fram emot att få se!
    Bamsekramen till dig!
    Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...