fredag 26 april 2013

Fredag med ett par filmtips

Älskade fredagkväll!


Instagrambild från tidigare ikväll... Jag och Mannen i mitt liv fredagsmyser i whiskyhörnan! Whisky? Nej, rom å cola... Mörk rom. Gillar! Fredag! Gillar! 
(För den som vill följa mig på Instagram så är det wiker71, som gäller.)
Innan dess var jag i mataffären här på byn och bevittnade hur en bil rullade ut från sin parkeringsficka! Jag trodde så klart att den backade ut från sin ficka, och stannade till på lagom avstånd för att släppa fram den. Jag reagerade över att föraren måste varit väldigt liten... man såg den liksom inte... Nej, inte konstigt, för det satt ingen i bilen! Förskräckt undrade jag ju hur det hela skulle sluta... som tur var, så rullade den mot en kantsten, som stoppade den från att rulla in i några parkerade bilar...  Kunde slutat illa, om ett barn till exempel varit i vägen... om jag bara varit lite tidigare så hade den kanske rullat in i mig och min bil? Gissar att ägaren måste varit förvånad när den kom ut och bilen förflyttats ett antal meter och står mitt i vägen...?
Nu ska vi se om vi hittar någon film att soffmysa till... 
Dessa filmer har vi nyligen sett och de kan jag rekommendera. två helt olika filmer , men klart sevärda!

En rolig film:


Och en spännande film:
 bilder via


Ha en fortsatt skön fredagskväll!


Maria

18 kommentarer:

  1. Tack för tips. Rom och cola,det var länge sedan jag drack det.....hmm. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt mysig filmkväll, håller med dig mörk rom är riktigt gott. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Tack för filmtipsen! Ha en riktigt mysig kväll. Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Bra filmtips ;)
    Önskar dig en bra fredag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Filmtips är alltid bra... Det var ett tag sen jag såg på film, hinner somna innan den börjar ;-)
    Guuuu vilken tur att "bilffärden" slutade bra!
    Ha en trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Tack för filmtips!
    Läskigt med bilen... Kunde som sagt gått illa!
    Önskar dig en skön helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Fy så läskigt med bilen, tur att ingen kom i vägen...Bra tips på filmer,, gillade båda. Ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. fy vad otäcktmed bilen. har hänt mig en gång att den började rulla, riktigt läskigt. tack för filmtips. ha en fin kväll Maria! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Fy så läskigt!Tur det gick bra. Tack för filmtipset bedragaren med Richard Gere kan jag tänka mig,jag har alltid varit lite kär i den mannen:) ha en fin kväll med gott dricka! kramiz

    SvaraRadera
  10. Mumsigt!! Tack för filmtipset. Ha en härlig helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Lite nya filmer skadar inte!
    Snopet med bilen. Hade en granne när jag var liten som hade en liten backe upp till sin carport. De hade parkerat och sen inte dragit åt handbromsen. Bilen rulla ner rakt in i grannen carport mitt i mot och igenom den och ner på grannens tomt som bodde nedanför. : ) Så kan det gå!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får en mysig helg fina Maria kram Diana

    SvaraRadera
  13. Richard Gere är ju ALDRIG fel, så den måste jag se. Ha en fin helg Karin

    SvaraRadera
  14. Läskigt med bilen... Jag minns att vår bil rullade iväg med mig och min lillebror i en gång när vi var små, den rullade ju inte långt men ändå.

    Tack för filmtips!

    Önskar dig en fin helg, bloggvännen! Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Har också varit med om samma sak. En gång när jag hade bråttom och skulle lämna in en filmrulle, när jag kom tillbaka fick jag se min bil komma rullande. Jag och en man sprang allt vad vi kunde för att stoppa bilen, vi hann fram precis när den åkte in i en annan parkerad bil!
    tack för filmtips, älskar när man får det!
    ha en skön lördag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Såg nåt liknande för ett tag sen när vi var iväg och skulle köpa pizza. Även där hindrade en kantsten bilen från att rulla vidare... den gången ner i en sjö.

    Missa inte min tävling där du kan vinna valfri sport-bh från Timarco:
    http://villafreja.blogspot.se/2013/04/timarco-tavla-om-en-sportbh.html

    Kram.

    SvaraRadera
  17. Ja, älskade fredag, älskade helg!

    Läskigt med bilen. Det hände mig i förra veckan - men jag satt i bilen! Först förstod jag inte vad som hände. Trodde det var bilen bredvid som rörde på sig ;)

    Tack för filmtips! Ikväll blir det en Oväntad vänskap här.

    KRAM o trevlig helg!

    Lotta

    SvaraRadera
  18. nä men fy ja, kunde slutat illa det där med rullande bilen!
    Rom å cola..längesedan jag drack det nu faktiskt men kanske man skulle ta och göra någon dag :)
    De där filmerna är super bra särskilt den första tänk som en mann hihi.
    Ha en fin kväll.
    Kramar jennie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...