lördag 23 mars 2013

Lite nytt på köksön och ett filmtips.

God morgon denna soliga lördag!


Härligt med sol när man vaknar. Tyvärr lite väl kallt, tycker jag... Skönt att frukostmysa inne med brasa! :) 


Små förändringar sker ofta här hemma, när det gäller inredning (Ja, jag veeet, jag är en riktig inredningsnörd....) och igår köpte jag ett par ljusmanschetter i metall. Tycker det är snyggt med sådana! 


När jag satt dit manschetten, kändes det som om något saknades... In i ateljén och kolla i gömmorna... Jodå, jag hittade tofsarna som jag tänkte på... Klart! Kul att kunna förändra med små billiga enkla medel!

Igår hade vi ju tjejkväll här hemma. Riktigt trevligt och mysigt hade vi! Det är lite speciellt att ha fyra tjejer i åldern 14-20. Mycket fina samtal och diskussioner kan det bli, när man är själv med dem. "Oss tjejer emellan" ;)

Vi såg i alla fall på film. 

via



Jag vet att många av er därute sett den på bio, redan och tipsat om den som en riktigt bra film... Jag kan bara instämma! Den bästa film jag sett på länge!!!! Jag log nog hela filmen igenom... (Och det behövde jag nog, efter en lite kämpig vecka.)
Att assistenten i filem var rätt snygg, också... det gjorde ju inget ;) 

Idag blir det nog en fika i mysiga grannbyn, tror jag. Vad ska ni hitta på? :)


Maria

17 kommentarer:

  1. Måste vara riktigt roligt att ha fyra döttrar. Förstår att ni har mycket att prata om. Fina manschetter. Hoppas du får en skön helg. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Snygga ljusstakar!! Fint med tofsen. Tack för filmtipset, jag har inte sett den.
    Mysig tjejkväll ni hade:)).
    Idag har vi varit ute på en valppromenad, och snart blir det fotboll med sonen de ska möta Gais. Sedan middag hos vänner i kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mysigt med tjejkväll:) Själv ska jag alldeles strax åka på Hem och trädgårdsmässa i Borås med äldsta dottern, det ska också bli mysigt. Lite nya idéer och inspiration också, hoppas jag.

    ha en fortsatt fin helg!
    kram Lisa (Kärt och blandat)

    SvaraRadera
  4. Jag missade filmen när den gick på bio, men jag ska titta på den en dag när tiden räcker till. Idag blir det lite städning innan vännerna kommer på en bit mat för att avsluta kvällen med Tomas Ledin. Det blir en bra lördag. Önskar dig detsamma! Anita

    SvaraRadera
  5. Min granne tipsade mig om den filmen nu i veckan! Nu blir det nog till att se den!

    Vilken fin tapet ni har!

    Jag ska ringa min syster nu och övertala henne att åka med mig och spana in en auktion!

    Ha en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att umgås bara tjejer. Den filmen har jag inte sett.
    Idag pysslar dottern och jag. Får se vad vi ska göra sen?
    Önskar dig en trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev! Vi såg filmen här hemma förra vecka, gud vad vi skrattade, såå bra den var, bästa filmen på mycket länge!
    Här blir det ingen tjejkväll, däremot lite av en killkväll. Yngste sonan har haft övernattande kompis och i kväll kommer två till killar och ska sova över, alltid lika mysigt med skratt och bus här hemma!
    ha en fin fortsättning på lördagen!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Hittade just till dig, kul!

    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Piff som gör skillnad, härligt ;)

    Har förstått att den här filmen är något extra. Den är på min "to see list"

    Härligt med tjejkväll! Det vill jag ha snart.

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  10. så mysigt att umgås med tjejerna och sitta och få tid till att prata lite med dom..det är något som jag känner att jag inte får så mycket tid till som jag skulle önska.
    Åh vad bra med filmtips! Känner att imorgon får de bli promenad och slappa med film så det var ju bra med tips:)
    ha en fin kväll nu.
    Kramar till dig,Jennie

    SvaraRadera
  11. Vad fint du gjort Maria!! Jättefint med ljusmanschetterna! Och vad vackert och fiffigt med tofsarna - du kan du!! Jamen guuud, den filmen är såå himla bra! Vi såg den förra helgen och jag känner precis som du, helt suveränt bra film :))

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Stilrent och snyggt! Tassels blev ju kanonfint! Personlig touch! Jag satt också med ett leende filmen igenom :-) Jättebra film! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  13. Har inte sett filmen men vill se den så det får jag ta och göra.
    Snyggt du har gjort och tassel blev ju jättefint.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Låter som en härlig kväll. Den filmen vill jag också se. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. En hälsning från en nattsuddare som tvättar och hänger det sista som ska packas ned i väskorna. Vi åker till solen på måndag! Har jobbat så där galet mycket som det ibland blir innan jag kan gå på semester. Fredagen blev riktigt sen innan jag äntligen kunde släcka ned datorn. Såååå fint du har påskpysslat!! Hade inte tänkt att göra något mer påsk härhemma (än några krukor m påskliljor) men nu blev jag riktigt sugen. Barnen kommer hem för en tidig påskmiddag imorgon, ooops idag! Ska nog åtminstone ta in ett ris iallafall, så att det känns lite mer som påsk. Hoppas på att hotellets data fungerar lika bra som förra året. Så kan jag hålla lite koll på mina favvobloggar! Annars; ha en riktigt fin påsk!

    SvaraRadera
  16. Det var barnen som vann, Gladiatorerna. :) Lite fotboll i reklamen och sen efter. Inte lätt att få bestämma med 4 tjejer i huset! Men det känner väl din man till också?!
    Idag blir det att köra M till medryttarhästen och så åker vi andra till nått lekland så de mindre får springa av sig. De har önskat det ett tag, var år och dar sen vi var på något sådant.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Jag älskar den där filmen! Det är verkligen en feelgood-film! Kram Ester

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...