tisdag 26 februari 2013

Sats-bord (ett budget-tips)

Vårt "finrum" har fått ett nytt bord...


Detta monterade jag och Tvilling2, ihop igår kväll! Ett två-delat satsbord med glasskiva och praktisk hylla under. 


Snällaste Mannen i mitt liv stressade in på det blå-gula varuhuset och knep det näst sista bordet igår eftermiddag... Jag hade spanat på det ett tag, och nu såg jag på nätet att det bara var två kvar... Då får Mannen som jobbar där i närheten rycka ut...;) När bordet var på plats, tände jag ljuslyktorna på bordet och var bara så otroligt nöjd med resultatet! :) 

Samma rum i morse. Lika nöjd i dagsljus! ;) 
Jag tycker att det nya bordet är mycket luftigare och passar bättre in med resten, än det vita som vi hade tidigare. (Det vita köpte vi också billigt på samma varuhus, och det har nu flyttat upp på övervåningen) Det ger samtidigt lite "tyngd" med det svarta.

Eller vad tycker ni? Jag tycker skillnaden är stor! Det känns mycket varmare nu. 

Innan jul, såg det ut så här. Med svart ryamatta under bordet... Alldeles för "dystert"... Tänk vad relativt små förändringar kan göra stor skillnad! Och inte har jag lagt ut några stora slantar heller, bordet får man för knappt en femhundring! (Ett budget-tips med andra ord!) Själv är jag positivt överraskad, för bordet är mycket finare i verkligheten än på hemsidan! 

Tack snälla ni för alla era fina hälsningar ni lämnar hos mig! Speciellt i inläggen om vårt hus... Det gläder mig verkligen!


Maria

25 kommentarer:

  1. Så roligt att förnya sig lite, jag tycker resultatet blev toppen. Riktigt fint.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att kunna fixa om lite till en liten peng! Det blev jättefint och luftigt! Den där golvlampan har vi också i vardagsrummet.

    Kram jenny

    SvaraRadera
  3. Jättefint med det nya bordet. Blev sugen på samma men är lite tveksam till glas, känns lite läskigt med barn.

    SvaraRadera
  4. Verkligen skillnad och sååå snyggt. Der var fint innan med, men detta blev klart bättre. Bra köp! Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Båda borden är fina men det nya är nog snäppet bättre. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Och det blev precis som du skriver mer tyngd i rummet med det nya bordet. Många fina detaljer du har på bordet också.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj, wow vad himla fint, vilken skillnad det blev med det nya bordet!!!! Huuur fint som helst!! Bra val tycker jag!! Tack för fin inspiration!!!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Ja, jättestor skillnad! Bordet är ursnyggt, detta måste jag titta närmare på! Och er matta, så fin. Du har säkert skrivit om den redan, men var kommer den ifrån?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Superfint bord, passade perfekt hos er. Tack för fina kommentarer hos mig ♡ kram

    SvaraRadera
  10. Men åh wow vilken skillnad! Riktigt riktigt snyggt! ;)
    Här går det inte ha glasbord med alla små barnhänder :

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken förändring!! Blev så mycket bättre och vilket snyggt satsbord! Det har jag absolut inte sett! Den nya mattan blev också mycket bättre!
    Kul när det blir så bra!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Vilket lyft!! Gjorde stor skillnad tycker jag. Av någon lustig anledning minns jag från bilden häromdagen att mina ögon föll på just det vita bordet och jag tänkte bara på att det såg "svenskt" ut inget mer alls egentligen. Men ihop med den snygga mattan nu blev ju hela rummet något annat.
    Bra fyndat tjejen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Det blev ju kanon snyggt , verkligen, vilket lyft!
    Mycket bättre än det vita bordet. Det ser mycket luftigare ut.
    Bra jobbat!
    Kram Bodil.
    Ps. Torkställningen kommer att vara med i mitt nästa inlägg.

    SvaraRadera
  14. Kan inte få nog av ditt hus, det är så fint och hemtrevligt mysigt ja så mycket du :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  15. Tusen tack för alla fina ord!

    Mattan, köpte jag innan jul, så den har vi haft ett tag. Kommer från Jotex, faktiskt. Ett fynd för halva priset! Perfekt om man tröttnar... ;) Men det verkar som att den inte finns kvar där?
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Väldigt snyggt och luftigt. Tänk vad ett bort kan göra. Jag tyckte det var så snyggt innan med det vita... men nu när jag ser detta... kanon fint!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  17. Jättefint du fixat, verkligen skillnad, det behövs inte så mycket egentligen. Jo tygerna kommer från rosa huset, de har sååå mycket fint. Tack för fina kommentaren, haen fin onsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  18. Wow vilken skillnad, ja det de vita va oxå fint, men med det här bordet blev det så luftigt o snyggt. Helheten blev så mycket mjukare o varmare än med den svarta mattan, snyggt Maria. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Så lite, men så stor skillnad! Ser verkligen mycket luftigare ut. Jättesnyggt!
    Ja, ni har verkligen ett fint hus!!
    Önskar Dig en toppendag, kram Kate

    SvaraRadera
  20. Hej fina du :)
    Vilket fynd och vilken skillnad det blev!
    Måste bara säga... helt underbart vardagsrum, vilka vackra fönster :)
    Ni har det så himla fin!!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. Det där blev ju jättefint! Har inte sett bordet tidigare, hur kan jag ha missat det?? Det är stor skillnad på de båda borden, tycker det blev mycket lättare känsla i rummet med det nya. /Susanne

    SvaraRadera
  22. Hej vännen!!
    Blev ett helt annat rum!!Blev så bra med både mattan och bordet! Tänk vilken skillnad det gör, oavsett om det är kuddar, färg eller, mattor!
    Som sagt det blev jättebra!
    Ha en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  23. Det bordet var riktigt snygg och passade perfekt!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  24. Kolla in på min blogg! Jag har något åt dig där ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  25. Men vilken skillnad!!! Mycket "lättare" känsla än tidigare! Med mattan blev det ju pricken över i:et! Supersnygg färgskala tillsammans! Ha en riktigt go fredag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...