tisdag 5 februari 2013

Pastell inspiration

Pasteller och vår, är det många som längtar till...

via

Jag är ju som bekant inte så väldigt mycket för färg... men dova pasteller funkar. Lite smutsiga toner av blått och rosa till exempel. (I vårt TV-rum, hittar man inslag av just de färgerna)

via

Jag hittade en del fina inspirerande bilder i just pastell HÄR

via
Gillar den romantiska, men inte för gulliga stilen. Lite "Boheme chic", sådär. (Jag gillar ju många stilar, så det är bra att kunna mixa ihop det till sin egen stil ;)

via
Klockor är också något som jag gillar! Coolt att sätta flera tillsammans så här!


Hur har ni det med pasteller och "vår-inredning" hemma hos er?


Maria


8 kommentarer:

  1. Godmorgon!!
    Vackra bilder och vackra lugna färger. Både pasteller och vårinredning är det brist på hos oss, det närmaste är nog två lampskärmar som jag fixat till TV-rummet, lite dragning åt rosalila och två pärlhyacinter i ljusblått till köksfönstret.
    Men i målarrummet håller jag på med ett litet hörnskåp som har fått en svag rosa ton fast det ska säljas.
    Hoppas Du får en riktigt bra dag!!
    kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Wow vilka härliga bilder och pasteller. Förstår att du gillar klockorna.Ses snart..Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder och vilken härlig inspiration :)
    Jag är inte så mycket för färger jag heller, men dessa älskar jag :)
    Älskar även klockor :))
    Ha en jättefin dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Pasteller kommer ju stort i vår inte minst på kläder har jag sett i affärerna. Jag har lite svårt med alltför färgglatt.
    Blir nog inte så mycket pastelligt i inredningen heller. Kan väl sträcka mig så långt som till de senaste kuddarna som jag köpte till soffan som var i svart, vitt, grönt och turkost.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket härlig inspo, perfekt nu till våren!

    Ha en fin tisdag =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  6. Härliga inspobilder. Försöker få in lite mer färg i min svart vita värld, men det är svårt, en liten stund går bra sen är jag tillbaka i det svartvita igen. KramisarTina

    SvaraRadera
  7. Inga pasteller här inte. Är inte så färgig av mig! :) Men rött gillar jag!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Tänk jag som just nu har vitt, med lite inslag av svart. Var just idag och tittade på mönstrade gardiner till köket. Färgerna gick i bl a gult...tänkte nu till Påsk. Annars pyntar eller fixar jag ingenting direkt till påsk..men dessa gardiner var så läckra!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...