lördag 23 februari 2013

Lördag kväll

Hemma hos oss denna lördag kväll...


Jag och Mannen i mitt liv njuter av en god drink, samtidigt som vi lagar mat. Samtidigt beundrar jag knopparna på de vita liljorna som Mannen i mitt liv hade köpt till mig igår. De stod och väntade på köksön, när jag kom hem från jobbet! 
(Tack igen, älskling!)


Ångkokt (eller om det heter ångbakad???) torskrygg med en sås på bacon, dijonsenap, cayennepeppar och creme fraiche. Toppat med räkor och dill och pressad potatis till. Det är vad huset erbjuder denna kväll. Visst är vår nya stekpanna snygg? En julklapp som Mannen i mitt liv fått. 

Ett gott vitt vin har plockats fram ur vinkylen, snart kan vi äta! 

Senare tror jag vi ska kolla upp vad Netflix har att erbjuda. Någon som testat det? 


Maria

13 kommentarer:

  1. Vad fint med en liten drink och männen i våra liv förgyller våra dagar igen och igen. Vet inte vad netflix är.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mysig kväll ni fixar! Stekpannan är ju störtcool! Bra arbetsgivare som har koll på läget :-) Netflix?? ingen aning om vad det är... får väl googla :-) Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  3. Ha en mysig lördagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Härligt att få lite kärlek så här i vardagen! Netflix har jag hört men inte testat!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken god middag! Netflix har vi som ett komplement till Via Play. Det är vi väldigt nöjda med! Trevlig kväll! Kram Camilka

    SvaraRadera
  6. Låter som en riktigt mysig kväll. Har hört talas om Netflix, men inte testat.
    Ha! Den där stekpannan har vi med! Även här var det mannen som fick den i julklapp av jobbet! :) Visst är den bra!?
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Perfekt lördagskväll då!
    Underbara blommor, älskar dessa liljor! Så gulligt av mannen din.
    Sonen har Netflix så det blir nog en film här med snart, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jag slås av ditt skinande kök. Bänken blänker. Som jag strävar efter det men så fot jag torkat av kommer det små kladdiga barnhänder och stryker bänken ömt och vips så ser man alla flått fingrar igen. Jag ger upp!! ;-)
    Så mysigt ni hade det igår. Snygg stekpanna har ni också. Kan inte bli bättre. Jag menar blommor och drink :-)

    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är ett evigt torkande, kan jag säga. Bänken är verkligen högblank och alla fingeravtryck syns... ;)
      Kram!

      Radera
  9. Låter som en perfekt lördagkväll kram Diana

    SvaraRadera
  10. Hej! Tips på en snygg inredningsdetalj: http://www.tradera.com/aldre-boxningshandskar-i-skinn-fint-skick-auktion_2943_175894373

    :)

    SvaraRadera
  11. Men ååå det där lät gott.. det måste jag lägga på minnet. Vi vill verkligen börja äta mer fisk här hemma och lite nya recept behövs.
    Ni har det så himla fint och man riktigt känner hur varmt o hemtrevligt ni har det genom skärmen. Det där med att hitta sin stil är skönt..men ibland svårt. Vad gäller heminredning håller jag ju på att förändra hemma hos oss...det är svårt..för en del av mig vill vara kvar i det gamla shabby romantiska...det trygga...men den största delen av mig vill ha nyare, enklare renare, mera kontraster mindre romantik.
    Det är nog samma med kläder. Jag har nog gått från romantiska klänningar i lager på lager till att bli en riktigt jeanstjej...Jag skulle nog vilja ha in lite mer skräddade kläder i min garderob.

    har du något bra tips på vart man kan beställa spetstyger till brudklänningar? Utbuder i vår stad är urdåligt.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Ni verkar ha haft en riktigt bra lördagskväll!
    Vi har Netflix och det används flitigt här hemma.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...