söndag 3 februari 2013

Lat söndagsmiddag ;)

God kväll!


En lat söndag lider mot sitt slut... Här har vi inte gjort mycket idag. Mest slappat, druckit kaffe och softat vid TV´n. Jo, en promenad till lilla byns närbutik har vi gjort i alla fall. 
Vi har precis avslutat vår söndagsmiddag, som också blev en lat variant idag. Nämligen "Cevapcici-röra" i pitabröd. Hur enkelt som helst, men ändå riktigt gott!
Jag fräser köttfärs i stekpannan och tillsätter en påse cevapcici-mix (egentligen är det meningen att man ska göra som små korvar av färsen, men jag har slutat med det. Fräser bara färsen som när man gör tacos). Sen fyller vi pitabröd med färsen, tillsammans med rödlök, grönsaker, aivar relish och gräddfil. 
Nu ska vi se om det finns någon film att hyra via Tv´n. Vad har ni för er en söndagskväll?


Maria

10 kommentarer:

  1. Inte mycket till aktiviteter här. Vi softar vid tv: n och njuter av ledigheten.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Latmanssöndag här med, med rester till middag. Film ska det nog bli ikväll också, fast har ingen aning om vad!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här har också varit en väldigt lat söndag!!
    Fast jag har bakat liite..och varit på födelsedags kalas..förstås..:)
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm det där verkar gott:))) Vi har ätit torsk i ugn i kväll här i kväll efter en dag med långfärdsskridskor och mycket frisk luft:))))

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Härligt med en ledig dag som man bara kan lata bort :-) Här har det målats för fulla muggar och vi har firat mannen som fyller år... nu, soffan!

    SvaraRadera
  6. Mums enkelt och gott gillas :) kram Diana

    SvaraRadera
  7. Samma här, lat o skön söndag.
    Det blev köttfärslimpa på menyn :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du får en härlig måndag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Det där lät gott.. får nog testas någon gång :)tack för tipset, alltid roligt att prova något nytt.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Mmm låter jättegott! Det blev lugnt igår förutom att jag försökte att virka mormorsrutor och det gick inte bra :)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Tack för lyckönskningarna om kalaset. Det gick bra, tänk att två timmar går så fort ;-) Vi var rejält slut jag och min man igår kväll vill jag lova, barnen med. Men idag har jag återhämtat mig och hunnit med att få undan det mesta. Bara stolar och bord i garaget kvar att forsla bort.
    Den där middagen lät god. Här finns ingen Ajvar så det får bli något annat ;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...