söndag 10 februari 2013

Isfestivalen

När det började mörkna i eftermiddags åkte vi in till stan...


för att besöka Isfestivalen


Det var inte kallare än 5 minus, men det blåste så det bet ordentligt i kinderna på oss. Men det var vackert att se alla is-skulpturer.


Ganska många var där och tittade och fotograferade. 
Den ena mer fascinerande än den andra.

Ena slottstornet visar sig majestätiskt i bakgrunden. Stämningsfullt och vackert!

För den som är nyfiken på isfestivalen finns
 mer att läsa HÄR!


Maria


15 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Förstår att det var vackert!! Ja du..bitande kallt även här...!
    Skönt att komma in i värmen..bara mysa och ha det gott!!
    Ha en fortsatt skön kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Wow jäääättefint!!! Vilket konstverk! Förstår att det måste ha varit fantastiskt att gå och betrakta all is-skulptur!!

    Stöööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  3. Så häftigt att det går att göra så mycket vackert av ”bara” is!!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder du fick i mörkret! Inte lätt att fota då! hade du stativ med dig eller??
    RAW är när man fotar i råformat och finns inne i PS eller photoscape också för den delen! Tror inte det finns något renodlat RAW program (men vad vet jag!
    Man har en särskild inställning på kameran då också för vanilga JPEG bilder redigeras inte i RAW!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jag är också sugen på att ta en kik på Isfestivalen... verkar riktigt häftigt!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Morron! Vilken kyla som möter mig, burr blir riktigt kall innanför västen så här en måndagmorgon då inte ens vi har det så varmt ute. Men det är bara ett litet avbrott just idag tror jag för sedan utlovas varmt igen. Superfina bilder på isen. Såg en sådan utställning i Stockholm för en herrans massa år sedan, de är skickliga de som gör dem.
    Tusen tack Maria för ditt lååånga brev om hur jag kan fixa med bloggutseenede. Ska ta mig en lite funderare och sätta mig i lugn och ro någon dag för att se vad jag kan åstadkomma. Återkommer då om jag stöter på något. Tack för hjälpen.
    Ha en skön måndag!
    Kram ANette

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder och vilket jobb de måste lagt ner dessa is-konstnärer :)
    Här har det också varit runt -5 hela helgen men fy så det blåsit.. det blir ju dubbelt så kallt då.. minst!
    Ha en jättefin måndag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Vilka konstverk!! Jösses vilket jobb de lagt ner! Jättefint, speciellt när lampor lyser på isen så att det ser ännu frostigare ut. Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  9. Oj vad fint! Och vilka konstverk och vilken tid de har lagt ner då dom. Verkligen fina.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Ohh, så fint. Vilka konstverk!! Konstigt att jag inte har hört talas om det, när vi bor så "nära"...
    Hux flux ligger vi i influensan hela familjen, jag som ALDRIG är sjuk... men önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  11. Oj, vad häftiga konstverk. Förstår att det blev stämningsfullt med dem upplysta sådär i mörkret.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Åhhh så vackert!
    Där skulle jag velat vara..:))

    Må så gott
    Kraam Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...