tisdag 5 februari 2013

Ibland räcker det med att grilla korv... (och lite mera fynd)

Tisdag, en helt vanlig tisdag...

Snöblandat regn och ingen sol... En ganska vanlig dag på jobbet, så här i början av februari. 
Tills någon kommer in på "min" avdelning och frågar om vi vill vara med och grilla korv till mellanmålet. Ja, så klart ville vi det! Hela förskolan samlades runt vår grill, som vi har på förskolegården.
Vilken härlig stämning det blev! Och vad gott korven smakade utomhus ;) Tänk vad lite som "gör ens dag" ibland ;)

Andra saker som kan göra ens dag är ju fina små fynd...


Som mina nya örhängen... Kostade nästan ingenting hos Ur&Penn, i fredags. Bara en "tjuga" ;) Himla snygga, måste jag säga! 


Nu är det soff-häng med "Date med mig" och senare även "Bygglov". 


Maria

16 kommentarer:

  1. Smarrigt med grillad korv till lunch. Fick jag göra till dagbarnen förra veckan när spisen gick sönder, och dom blev inte ledsna för det...:)
    Tuffa örhängen minsann, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Fina örhängen. Jaaa det blev en mysig stund vid grillen idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Heeeeeeeeeej!
    tack fina fina du för awarden!
    Jag hann aldrig tacka...har varit helt väck...
    Vilka snygga örhängen och å så gott o mysigt med grillad korv.
    Korv smakar ju aldrig så gott som då man äter det utomhus.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Fina örhängen.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. oj vad fina..:) du hittar en massa fint .

    och tänk vad lite som spelar roll....lite grillad korv liksom ..*skrattar

    Ha en fin onsdag .

    pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilka fina örhängen! Verkligen ett fynd!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Va mysigt med spontangrillningen!
    Jättefina örhängen! Såååå kul med såna fynd... :)
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Grillad korv så där utomhus är ju sååå gott. Får man sedan härliga korvbröd till dem blir det bara bättre. En av de saker vi (mest min man) och vill äta när vi kommer till Sverige är korv med bröd från "gubben på gatan". Då föredrar jag kokt men det är underbart gott.

    Har tänkt säga det länge nu men bara glömt bort det, din header är så fin. Jag har länge tänkt att jag ska ta och försöka göra om lite på bloggen men fastnat på tidsbristen samt lite hur jag skulle göra för att få till typ tre bilder i min header. Vet att jag antagligen måste använda mig av photoshop eller så men har du något enkelt tips eller finns det några bra intruktioner där ute i blogg världen som du hittat? Sedan undrar jag hur du får til det typsnitet som du har på din rubrik till inläggen. Jag har väldigt begränsat antal typsnitt och har alltid haft så, inga tjusiga där inte att välja på. Har det med vilken layout på själva bloggen man väljer så att man på så sätt får tillgång tillflera typsnitt.
    Ja jag bara undrade lite nu här på morgonen där jag sitter med min kaffe och filosoferar över dagens inlägg. Ha det gött!
    Kram Antte

    SvaraRadera
  9. Det kvittar vad man äter ute så smakar det gott :)
    Helst med en kopp varm choklad också :)
    Jättefina örhängen. Ur & Penn har alltid så himla mycket billigt o fint!
    Kram på dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Så mysigt med grillning, det gör mina barn oxå hos dagmamman idag:) Fina örhängen, kul när man kan fynda fina saker så där. Tänkte jag skulle gått lite på stan idag men kände jag att usch, ingen lust till det idag:( Får bli en annan gång :)
    Ha det så gott.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Hej på dig ! :)

    Så mysigt det låter. Så är det med livet.
    Det behöver verkligen inte kosta så mycket eller vara så stort utom en sån enkel sak kan vara det bästa.
    Idag har vi strålamde väder.
    Det har snöat en hel del inatt och kommer solen.
    Vi ska äta lunch och gå ut med dom små.
    Sen ska vi åka backe i vår backe och sen ska vi komma in och koka varm choklad :)
    Med grädde. ... det är också en guldkorn av vardagen eller hur ? :)

    Fina örhängen... har sett att dom har haft REA men jag har inte vart så mycket ute i äffärer det sista ;)

    Ha nu en fin onsdag ! Njut av dagen.
    En kram från mig

    SvaraRadera
  12. Det är de små sakerna som gör det!
    Behöver inte alltid vara så avanverat heller. Kul för barnen.

    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  13. Nej nu måste jag bli frisk så jag oxå får ge mig ut o fynda lite. Kul att få se allt fint du shoppar, jättesnygga örhängen. Ha en härlig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Vad mysigt det blir med lite spontana saker som helt plötsligt grilla korv, härligt!
    Supersnygga örhängen.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Återbruk är klokt OCH snyggt! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...