tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen...

Jo men det kan man väl lugnt säga... ;)


...att det är fet-tisdagen, alltså ;)

Här hemma åt vi våra semlor redan igår! Tjuvstart alltså. Det berodde på att jag hade kvällsmöte på jobbet ikväll. Typiskt egentligen...kvällsmöte en tisdag, när vi kör tisdagsfika hemma...och denna tisdag går under namnet fettisdag... Ja, ja så är det här i livet, det blir inte alltid som man vill ;) 
Men vi gick verkligen "all in" igår och festade loss på en ask med geléhallon med... Ja, vi kommer inte vara hemma på "alla hjärtans dag", så det var ju bara att ta det på en gång, när vi ändå var igång.
Men det blev ändå fettisdag (fet tisdag;) idag... först så åt jag pizza på mötet, lyckade klämma i mig en hel, så när som på en liten kant... jag som aldrig äter en hel pizza... Och sen på det, så har en gullig och snäll kollega köpt med sig.... ja, just det... semlor! Gullig och snäll som hon är, kollegan, så har hon även tänkt på "laktosmagarna" vi har bland personalen... och fixat en laktosfri kladdkaka... en yttepytte smal bit var jag ju nyfiken på att smaka. Den var väääldigt god! Och jag (och mina kära kolleger) blev väldigt mätt!

Har ni ätit semla idag?


Maria

14 kommentarer:

  1. Wow en riktig festlif fettisdag med andra ord. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. På jobbet har gubbarna ätit semlor hela dagen känns det som! : ) Men det är väl bra så håller de humöret uppe.

    Ha en toppen vecka !
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Här har vi precis goffat i oss varsin semla... Gött!!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Ingen semla för mig idag! Tog igen denna dagen i förgår! Nu är det lite avhållsamhet från sådana godsaker som gäller ett tag framöver!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Det bliv ju en riktigt bra fika tisdag trots allt. Fast nog tycker jag att du får prata med jobbet. Inte kan manhålla på och störa "familjetraditioner" så som tisdagsfika ;-)
    Hoppas på en mindre "fet" onsdag nu då!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Såna dagar får man lov att ha ibland.. :)
    Låter supergott, pizza, fika med semlor... geléhallon :)
    Här åts det två semlor igår :)
    Hoppas du får ännu en fin dag!
    Stor kram till dig min vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Nån dag då och då kan man väl få frossa... Jag har självklart ätit en stor semlaidag och gott var det. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Nej, det blev ingen semla för mig i går. Antar att jag har en innestående då ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!!
    Låt som en "god" tisdag!!! Jag åt ingen semla igår...jag har nog redan förbrukat min kvot!! Ha ha...
    Jag har ju ätit en del redan...så nu får det vara bra...:)
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Igår blev det en semla och gott var det ;) Du verkar ha gått loss på det mesta och smaskat. Lika bra att ta allt på en gång ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  11. hihi ja men kanske bättre att ta allt på en gång, förstår att du var lite mätt sedan men man kan ju inte låta bli å äta lite sött ibland!
    Hoppas du får en fin dag idag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  12. Lika bra o ta allt syndigt gott på en o samma dag. Ha en härlig onsdag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Massor av godsaker:) Tack för titten hos mig och den snälla kommentaren om mitt hus.
    Det är havet du ser och ja,vi trivs förstås:)men lite bortskämd blir man och har svårt att flytta därifrån,fast huset nu är alldeles för stort för oss:)
    Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  14. Klart man kan fira båda dagarna på en och samma dag! Här blev ingen semla igår men nu är det ju semle bilder på nästan alla bloggar så det vattnas i munnen på mig... Imon kanske jag kan ha fet-torsdag i stället!
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...