torsdag 14 februari 2013

Färg...

Temat är färg...igen...


I November månad var temat "färg" hos fabriken, då valde jag rosa. Kanske för att det var just den färgen som det fanns mest av här hemma... accenter av rosa. (Gillar rosa!)
Jag är inte så mycket för färg i inredningen, faktiskt. Min lilla ateljé är väl den som innehåller mest färg,  med mönstrad tapet och alla material i alla färger ;) Men den har jag ju visat redan...
(Har ni missat den kan ni se den HÄR om ni är intresserade)

Om jag får överdriva lite så får jag lite "Fabriken-blogg-ångest", när det gäller färgtema ;) :) Jag tänker färgsprakande rött, orange, gult ordentligt riktigt grönt... Men det är inte "mina" färger... 

Här hemma lever vi i ett hem som är väldigt "ofärgat" men ändå är det långt ifrån vitt...



Jag känner lugn och harmoni av att ha det ganska "lugnt" omkring mig färgmässigt... svart, vitt, grått, brunt  Och det är ju färger det med! ... och så någon accent här och där... som röd-mönstrad matta i hallen...

Och ett par kuddar i blått i sovrummet. 

Om ni tittar in hos FABRIKEN så hittar ni säkert mycket mera färg!


Maria




20 kommentarer:

  1. Jag trivs verkligen med den lugna färgskalan som du har!

    Jag älskar också rosa, särskilt på kläder!

    Önskar dig en fin alla hjärtans dag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Du har så fint och inte ska man ha ångest heller. (Fast det har jag med ibland om temat krockar) Dina färger är superfina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart vackert hem ni har! Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också de mer neutrala hemma, och en och annan färgklick. Ha en fin alla hjärtans dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Äh, inte behöver man vara färgsprakande! Du har det superfint!

    SvaraRadera
  6. Du har det jättefint hemma! Här kommer ett Alla hjärtans hjärta till dig!! ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Men brunt som ni har mycket av är väl också en färg!!
    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  8. Gillar inte heller ett färgsprakande hem, vill ha det "lugnt" omkring mig...
    Du har det helt perfekt hemma i min färgskala sett..:)
    Önskar dig en trevlig Alla Hjärtans Dag, kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jag kände också lite "tvång " inför temat ..så då tänkte jag att jag hoppar över denna veckan...får se om jag ångra mig och sälnger ihop något bidrag ikväll.

    Skickar dig EN STOR KRAM på alla hjärtansdag .Fina bloggvänner ska ha det :)

    Pernilla

    SvaraRadera
  10. Ha en fin alla hjärtans dag, du har väl jätte fina färger att visa upp på fabriken, det är ju dom som du gillar:) jag oxå för den delen hihi.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Du har jättefina färger i ditt fina hem, hallen är bara "to die for"
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Ni har väldigt behagliga färger i ert hem, tycker jag. Fint och mysigt!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  13. Maria, ni har ett jättefint hem! Vi har inte heller så mycket färger hos oss, mest svart och vitt, men även lite beige och rosa. Detsamma gäller ofta mina val av kläder. Trots det gillar jag färger som bl.a rött. Ha en fortsatt fin Alla Hjärtans Dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Sååå fint ni har det! Här kommer en kram på denna hjärtliga dag <3

    SvaraRadera
  15. Älskar ert vackra hem! Så stylish, men framför allt fyllt med personlighet, kärlek och er underbara familj!

    STOR kram

    Lotta

    SvaraRadera
  16. Jag instämmer med ovanstående, ni har ett makalöst vackert hem.
    Önskar dig en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Åh, vad ni har det mysigt och hemtrevligt stor kram Diana

    SvaraRadera
  18. Det ser trevligt ut hemma hos dej,Maria. Speciellt tapeten i hallen är fin!
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Jag rådiggar rummet med svartvit-randig tapet, så häftigt! coolt med tennisracket på väggen också, kreativt!:)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...