tisdag 19 februari 2013

Award (och fyndade ljusstakar)


Mina fyndade ljusstakar...

Vad sägs om 70% rabatt? ;) Gick ju bara inte att låta bli... ;)


För några veckor sedan blev jag tilldelad ännu en award! Denna gång var det TINA med bloggen "Home 2 Tiny" som gav mig utmärkelsen! Titta in till henne och hennes trevliga blogg! Jag niger och tackar allra ödmjukast både för utmärkelsen och orden som hon motiverade min utmärkelse med... Jag sträcker stolt på mina ca 160 cm!

Vad sägs om detta... 

" Wikers Liv som syr de finaste kuddarna och förklädena och mycket, mycket mer" 

Så till frågorna jag fick i uppgift att svara på:

Vilken är din favoritmånad på året?
- Oj, så svårt… jag gillar ju många av årets månader… Lättare att säga vilken som inte är favorit… och det är mars.

Vilken rätt är din favorit?
- Samma här… svårt med just en favorit. Men jag väljer just nu Torskrygg! Gärna med knaprigt bacon eller räkor till.

Vad lyssnar du helst på?
- Ganska bred musiksmak, faktiskt! Men har väääldigt svårt för dansbandsmusik!
  
Hur ser din drömträdgård ut?
- Jag brukar säga att jag är okunnig när det gäller trädgård. Men för den skull vill jag ju gärna ha en fin trädgård ;)  Och faktiskt skulle jag gärna vilja ha ett fint växthus, med murad sockel och spröjsade glas.  Den ska vara så stor att man kan sitta och dricka kaffe och läsa tidning där ;)  Ser man vatten från trädgården är det ett plus ;)

 Vart skulle du vilja resa nästa gång?
-Jag har alltid en längtan tillbaka till NY, inom mig… Men just nu skulle det vara skönt att få resa till sol och värme .

 Vem skulle du vilja ha som middagssällskap för en kväll?
-Mannen i mitt liv! Och alla andra kvällar med ;)


Vilket är ditt bästa recept på ett lyckat grillparty?
- Kvällssol och goda vänner, sen spelar inte typ av mat någon större roll. Stämningen gör partyt ;)

 Vilket är favoritplagget?
- Klänning!

 Vad skulle du vilja bli när du blir stor eller har du nått drömmen?
- Jag skulle vilja sälja det jag gör i tyger och pärlor.  Drömmen vore att kunna göra det i en egen liten butik, med inredning och annat trevligt, ute på landet, i en gammal lada eller ett gammalt stall ;)

 Vad fascinerar dig?
- Människor och deras historier och livsöden. Byggnader och platser.


Meningen är att jag egentligen ska skicka denna award vidare till bloggar med färre än 200 följare, och ställa ett antal nya frågor. Men denna gång väljer jag istället att ge den vidare till alla de bloggar som jag besöker! Varsågoda! Det står vem som helst fritt att svara på samma frågor som jag fick!


Nu är det hög tid för tisdagsfika här hemma i Villa Wiker!


Maria

16 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen! Så mysigt ni har det med tisdagsfika. Kul med lite traditioner som förgyller vardagen lite. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Grattis till åter en Award. Kul med era härliga tisdagsfika.. Och dom där ljusstakarna, sååååå fina. Kaaam pia

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    70 % det var inte illa! Bra att göra såna fynd.

    Vi ska upp till Dalarna på fredag.
    Ha en toppen vecka!
    kram Kia

    SvaraRadera
  4. Grattis till din award och tack för trevlig läsning.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Vem gillar inte fynd speciellt när man bara behöver betala 30% av ursprungspriset :-) Snygga stakar!
    Grattis till utmärkelsen. Instämmer med kuddar och förkläden.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vad fina ljusstakar, vilket fynd!
    Grattis till utmärkelsen, kul att läsa lite om dig.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Grattis till awarden! Väl värd!!! Jättekul att veta lite mer om dig... jag längtar också till N.Y. Jag bodde där nästan ett år när jag var yngre... har längtat tillbaka sen dess *ler*
    Ljusstakarna var verkligen fina. kul med lyckade köp ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Grattis raring väl värd och så sant kram Diana

    SvaraRadera
  9. Grattis till awarden! Roligt att lära känna dig lite mera ;)
    Snygga ljusstakar jag hade köpt dom lätt! ;)
    Önskar en bra lill lördag! ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Grattis!!
    Alltid lika kul att få reda på lite mera..om den som sitter bakom skärmen..:)
    Önskar dej en fortsatt ljuvlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Grattis till awarden, det är alltid så roligt att läsa svaren på dessa frågor som florerar runt just nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Stooort grattis till awarden! Kul att läsa dina svar på frågorna! Ha en riktigt go dag!

    SvaraRadera
  13. Grattis till awarden! kul å läsa lite mer om dina tankar och planer:)
    Ha en fin onsdag nu.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  14. Grattis: Trevlig blogg: Ha Det Bäst,,
    http://erik60.blogspot.com

    SvaraRadera
  15. Så kul att få veta lite mer om dej !
    - Och grattis till awarden och dina fynd !
    Läste ditt fina inlägg om att vi borde ta vara på varandra mycket mer än vi gör.
    - Och visst är det så att vi tar för andra för givet och upptäcker inte vårt misstag förrän det är försent många gånger.
    Varmaste kramar / Anneli

    SvaraRadera
  16. Grattis till awarden! Kul med frågor och svar, alltid kul att få veta lite mer om bloggerskor man följer. Snygga ljusstakar, vilket fynd
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...