fredag 1 februari 2013

Att välja något annat än vitt (och det där med fredag...)

I fönstret i TV-rummet står en nyinköpt blomma...




Kan ni tänka er att den inte är vit... ;) Nä, den är rosa! En rosa kalla. Visst är den fin? Den matchar ju mina inslag av rosa i soffan också ;)


Visst är det härligt med fredag!? Det är så roligt ute i bloggvärlden och ute på facebook-statusarna när det är fredag på gång... 
Ord som "fredagsfeeling", "fredagsmys", "njuta" "härligt" "underbart"... och en massa annat positivt, haglar tätt... ;) Och jag är likadan själv! Men det är ju så förbaskat (F´låt ordvalet) skönt med den där fredagen... 
Idag börjar jag tiiidigt på jobbet och slutar tiiidigt! Yes! Varannan vecka öppning, varannan stängning på fredagar passar mig rätt bra! Tänkte nog spendera eftermiddagen med att gå i affärer. Sen blir det middag hemma, med döttrarna.  Mannen i mitt liv, han ska ut på sitt håll, för andra kvällen i rad, han... och i onsdags så satt han i telefonmöte precis heeela kvällen ;) Sällskaplig man, man har minsann, denna vecka ;) :)

Vad har ni för planer för denna fredag? 


Maria 

9 kommentarer:

  1. Snygg och maffig blomma. Ja det är bra att bryta mönster ibland. Rosa gillar ju både du och jag... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vacker blomma, härlig färg! Jag är borta på mässa till kvällen men sen blir det fredagsmys ;)
    Ha en fin fredag, kram kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med fredag... och att sluta tidigt är ju ännu ett stort plus :-) Ha en go kommande helg!

    SvaraRadera
  4. Ja det blir oftast vita blommor och väljer jag nån färg så blir det nästan alltid ljusrosa..

    Vi ska ha barnkalas här över lunch idag så jag mobiliserar lite kraft.. Sen blir det en tur till balettskolan och sen vernissage, hela familjen faktiskt!

    Önskar dig den bästa fredagen! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Ja man kan inte annat än hylla denna dag :)
    Vilken härlig fredag du har framför dig :) Här ska det fixas o donas med lite allt möjligt men inget speciellt på schemat :)
    Ha en härlig dag och stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det väl mysigt med fredag och helg!? Största delen av året jobbar jag hela helgerna ( dock inte nu under vintervilan ) men jag tycker det är lika mysigt ändå!
    "Hittade" in till din fina blogg idag och har bara kikat runt lite snabbt, men det lilla jag sett gör mig glad. Åh, så mycket fint du tillverkar! Kudden är superfin!
    Ha nu en riktigt härlig helg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Älskar fredagsfeeling kram Diana

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    Jag älskar kallor..är en av mina favoriter...!!
    Fredag..igen..opps så fort tiden ännu en gång...går!
    Här blir det strax fika på stan..med mina älskade döttrar!!
    Önskar dej en fortsatt skön fredag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Har varit lite sugen på en kalla (vit), nu blev jag ännu mer sugen på en rosa! ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...