fredag 22 februari 2013

Att förnya sig en aning ;)



Jag gillar att förnya och förändra här hemma, när det gäller detaljer i inredningen. Men i huvudsak har jag hittat min stil. Det blir alltså inga större utsvävningar. Mest att ändra lite på soffborden och på någon hylla, typ ;) Byta kuddar då och då, så klart! Eller allt som oftast... ;) Så där som många av oss gör. 

När det gäller kläder är det kanske det samma... att jag hittat min stil bland volanger och spets...? Romantiskt och feminint, men för den skull inte för gulligt! Jeans är ju en favorit också!  Fast jag vill nog "bredda" mig lite där. Jag har ett pågående projekt att få in lite annat i garderoben nu. Lite mindre romantiskt. Det är väl samma där, det blir inga större utsvävningar... Något stort "stil-byte" handlar det inte om! Nej, det handlar nog bara om att försöka hänga med lite i trenderna? (Sådär något år "efter" ;)

Hämtade ut ett par nya tröjor på posten igår. Ljusa och vårfräscha. 
(Posten, förresten... det är ju inte direkt på posten numera. Där har det verkligen skett en förändring från förr...)

Tröjorna har varken spets eller volang, och jag tror det kommer fungera finfint ändå! Har ni någon "stil" ni gillar?


Maria


20 kommentarer:

  1. Jag är hopplös med att bara ha en stil. Tycker så mycket är fint. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag kan nog blanda en del jag också, svårt att bara hålla sig till en stil. för det beror lite på sammanhanget... Snygga inköp!! Ha en riktigt go fredag

    SvaraRadera
  3. Ja, det här med stil växlar ju en del! Men jag tror att jag börjar landa mer och mer i det enkla, kanske lite tråkigt. Jag önskar att jag hade vågat mer färg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hmm, gillar så mycket så jag har nog inte bara en stil! Jättefina tröjor du hade köpt!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Fina tröjor du köpt!
    Jag känner oxå att jag är lite "efter" hela tiden, men jag måste nog gå och titta på allt nytt ett bra tag innan jag verkligen kommer på att det är fint hihi. Jag tycker om jeans, tights och långa tunikor. Kan tycka att dottern kommer hem med snygga tröjor men jag kan ju inte gå och köpa det samma! känns ju jätte konstigt även att vi handlar i samma affärer.. ja inte lätt det där:)
    Ha en fin fredag.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  6. Oj då vet inte svår fråga ;-)
    Visst har man en stil men ibland så testar jag något som för mig är nytt men inte så ofta längre. Har inte lika bra koll längre eller känner inte att jag behöver ha det just för att jag vet vad jag gillar och vad som passar kanske.
    Snygga tröjor!
    Trevlig helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Jaa jag är också på väg bort från lulllullet och volangerna, men byter inte hela garderoben, utan kompletterar lite bara !
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag byter heller inte ut hela!! ;) men tänker lite annorlunda när jag köper nytt, bara :)
      Kram

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  8. Snygga tröjor. ar länge velat ha en vit tröja med flätor men inte hittat den rätta ännu. Jag har nog ingen stil, bara kör på med det som faller mig i smaken för stunden. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  9. Här blandas det hej vilt, har nog aldrig haft någon direkt stil utan det är nog mer dagsformen som styr. Ett favoritplagg är i alla fall kavajen, den kan man ha både till vardags o fest. Båda tröjorna är fina, men den vita gillas mycket, är själv på jakt efter en sån. Var hittade du den? Ha nu en skön fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Fräscha tröjor! Jag blandar nog en del i min stil. Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Jättesnygga tröjor!! Jag har nog "min stil" i botten men gillar många olika styles, inspireras av allt möjligt:) Vackert pyntat bord du har med levande ljus - mysigt:)))

    Stöööörsta helgkraaaamen aka

    SvaraRadera
  12. Min stil är nog att jag blandar massor av olika stilar.
    Fina tröjor!
    Fint du har det på bordet.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  13. Så snyggt! Fina färger, ser jätteläckra ut!


    Jag blandar nog också...ganska så rejält. Fast jag har hamnat mer och mer i samma färgskala. Med några undantag ;)

    Ha en skön helg!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Jag håller nog mig till en stil både i inredning och kläder.Blir inte så stora förändringar.Jeans och tröja är nog det jag går i mest.Snygga tröjor!
    Önskar en härlig helg..kramizar..

    SvaraRadera
  15. Gillar nog samma som dig tror jag bestämt :) bamsekram från mig/Diana

    SvaraRadera
  16. Hallå!
    Jag har nog en lite blandad stil, både när det
    gäller kläder och inredning...En ständig kamp
    mellan tufft och sött... =)
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  17. Jag varierar stil nästan lika ofta som jag byter kuddfodral, vilket är ofta ;)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Precis som du så har jag tröttnat på en massa volanger och sånt. Jag föll pladask för den stilen då för några år sedan och hade alltid klänning. Nu är jag tillbaka till jeansen som jag klär upp eller har till vardags!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...